بیت کوین برای اولین بار پس از 2022 به 35 هزار دلار رسید

به گزارش رکنا به نقل از بلومبرگ، روند افزایش قیمت بیت کوین با امید افزایش تقاضا از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس ادامه دارد و به بالاترین رقم از ماه مه سال گذشته میلادی رسیده است.

قیمت بزرگترین سرمایه دیجیتال دنیا 11.5 درصد افزایش یافت و به 35 هزار دلار رسید ولی بعد از آن کمی از ارزش خود را از دست داد و در حال حاضر حدود 33918 دلار در لندن معامله می‌شود.‌ بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 105 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است.

احتمال تصویب اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در هفته‌های آینده تب و تاب این ارز مجازی را بالا برده است. شرکت‌های مدیریت سرمایه بزرگی مانند بلک‌راک و فیدلیتی از جمله سرمایه‌گذاران این طرح هستند.‌فعالان بازار سرمایه‌های مجازی عقیده دارند این صندوق‌ها میزان کاربرد ارزهای مجازی را افزایش می‌دهند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تا امروز اجازه سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت کوین را به خاطر مخاطراتی مانند کلاهبرداری و تقلب در بازارهای زیربنایی نداده است.

هیاهوی صندوق‌های قابل معامله در بورس قیمت بیت کوین را در آغاز هفته گذشته هم 10 درصد طی یک روز افزایش داد. یک گزارش اشتباه مبنی بر تصویب راه اندازی این صندوق‌ها توسط شرکت بلک‌راک عامل این افزایش قیمت بود.

اتر به عنوان دومین ارز مجازی بزرگ دنیا هم 6 درصد در روز سه شنبه افزایش قیمت داشته و به 1800 دلار رسیده است. ارزهای مجازی کوچک‌تری مانند بی‌ان‌بی و ایکس‌پی‌آر هم افزایش قیمت شدیدی را تجربه کردند و بعد آرام شدند.

اطلاعات کوین‌گلس نشان می‌دهد حدود 387 میلیون دلار سرمایه‌های مجازی طی 24 ساعت گذشته نقد شده‌اند.

بیت کوین علی رغم این افزایش قیمت هنوز هم پایین‌تر از اوج 69 هزار دلاری قرار دارد که در 2021 و در بحبوحه بحران کرونا به آن رسیده بود. بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا تقاضا برای سرمایه‌های مخاطره آمیز را کاهش داده است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 939699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟