560 خانوار روستایی اردبیلی از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌ شوند

علیرضا نعمت سلطانی اظهار کرد: با اجرای این طرح‌های آبرسانی، در روستای هل آباد سه لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این روستا اضافه و جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از نعمت آب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد و در روستای پیراقوم نیز با افزوده شدن چهار لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب این روستا جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر دغدغه آب سالم و بهداشتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: برای تقویت آب روستای هل آباد عملیات خط انتقال و پمپاژ آب به طول سه هزار و ۲۰۰ متر ، چهار هزار و ۵۸۰ متر شبکه، ترمیم و بازسازی مخزن زمینی ۱۰۰ متر مکعبی، برق رسانی و احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ در چشمه، نصب انشعابات و کنتور برای ۱۴۳ خانوار و بهسازی چشمه روستا با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل جزئیات پروژه درحال اجرای تقویت آب روستای پیراقوم را احداث مخزن با سازه فلزی به حجم ۳۰ متر مکعب، پمپاژ آب شرب به طول ۵۰۰ متر ، حفر یک حلقه چاه، اجرای هفت هزار و ۵۷۳ متر شبکه، برق رسانی و احداث و تجهیز ایستگاه پمپاژ در محل حفرچاه و نصب انشعابات و کنتور برای ۴۱۹ خانوار با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرها و روستاهای استان در دست اجرا است که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود.

روستای هل آباد با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰نفر از روستاهای بخش هیر دهستان فولادلوی جنوبی از توابع شهرستان اردبیل در مسیر جاده اردبیل به خلخال و روستای پیراقوم با جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر ۱۵۰۰ نفر از روستاهای بخش مرکزی دهستان شرقی شهرستان اردبیل در ۲۰ کیلومتری شرق شهرستان اردبیل واقع شده است.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 936045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟