عزم سازمان امور مالیاتی کشور در شناسایی خانه‌ های لوکس

به گزارش رکنا، دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با انتشار توییتی از جدیت سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس خبر داد و اظهار داشت: مالیات‌ستانی از خانه‌ها و خودروهای لوکس هم تکلیف قانونی و هم در راستای عدالت اقتصادی است.

دکتر سبحانیان با اشاره به شناسایی 43 هزار خانه لوکس در سال 1401 در کل کشور بیان داشت: این در حالی است که ۱۱۰ هزار خانه لوکس در سال ۱۴۰۲ فقط در شهر تهران و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شده است.

گفتنی است دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس که از سال ۱۴۰۰ کلید خورده است از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم آغاز شد و در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز مورد تأکید قرار گرفت.  

بر این اساس زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آنها بیش از 200 میلیارد ریال باشد نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

همچنین انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سه میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شود.

کدخبر: 931891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟