شگردهای عجیب اسنپ فود برای خالی کردن جیب مردم تمامی ندارد! / کسی جلودار اسنپ نیست؟

به گزارش رکنا، اپلیکیشن اسنپ فود به تازگی برای سفارش نان از شگرد اسنپ استفاده کرده و مشتری را مجبور به سفارش نان گرانتر می کند. بدین ترتیب که در زمان سفارش نان اگر مشتری نان ساده که ارزان ترین نان است را انتخاب کند، با گزینه "ظرفیت خرید این محصول به پایان رسیده است" مشتری را مجبور می کند که از همان نانوایی نان های گران تر را انتخاب کند.

جالب اینکه از این شگرد در اسنپ هم استفاده می شود. اپلیکیشن اسنپ که خدمات مرتبط با جابجایی مسافر ارائه می‌ دهد بوسیله گزینه "عجله دارم" برای افزایش سرعت قبول درخواست سرویس حمل و نقل خود استفاده می کند.

بدین ترتیب که ابتدا هیچ راننده‌ای درخواست مسافر را با مبلغ اولیه نمی پذیرد و منتظر می مانند تا مسافر گزینه "عجله دارم" را انتخاب کند. در واقع با این شگرد و در حالی که تعداد زیادی خودرو در محدوده درخواست حضور دارند، مسافر مجبور می‌شود با انتخاب گزینه "عجله دارم"، هزینه بیشتری را برای استفاده از سرویس متقبل شود.

مساله این است که اسنپ و اسنپ فود از قوانینی نانوشته و بدون توضیح، عملا مبالغ اضافی را از مردم می گیرند و مشخص نیست چرا خود را در مقام پاسخ هم قرار نمی دهند.

تخلفات اسنپ فود

گزارش تخلف اسنپ فود در لیست پیگیری های ویژه سازمان تعزیرات حکومتی قرار گرفت

تخلفات اسنپ فود

گفتنی است گزارش های اخیر رکنا درخصوص اسنپ فود طی یک ماه گذشته حاکی از آن است که اسنپ فود از روز سه شنبه 24 مرداد ماه 1402 عنوان جدید "مالیات و دیگر هزینه ها" را در فاکتورهای سفارش نان قید کرد و پس از دو روز عنوان مالیات را حذف و آن را به "هزینه خدمات" تغییر داد. یعنی در حالی قیمت نان، قیمت بسته بندی، قیمت کیسه پلاستیکی و هزینه ارسال محاسبه شده که هزینه جدید 10 هزار تومانی به نام "هزینه خدمات" را افزود و تا امروز نیز این رویه ادامه دارد.

مساله دیگر اینکه اسنپ فود در فاکتور سفارش نان، اگر بیش از 4 نان سفارش داده شود، هزینه دو پلاستیک را محاسبه می کند. این در حالی است که هنگام ارسال، فقط یک کیسه پلاستیک ارسال می شود.

در این خصوص احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری روز دوشنبه 6 شهریور ماه در پاسخ به خبرنگار رکنا اعلام کرد که "موضوع گزارش اسنپ فود را به معاونت نظارت ارجاع خواهم داد تا از طریق شعب ویژه پیگیری و نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد."

تا امروز نتیجه بررسی سازمان تعزیرات درخصوص عملکرد اسنپ فود اطلاع رسانی نشده است و رکنا همچنان پیگیری خواهد کرد.

کدخبر: 927618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟