اسنپ فود هر روز بدتر از دیروز / نهادهای نظارتی در خواب، مردم به کجا پناه ببرند؟

به گزارش رکنا، برخی مخاطبین رکنا که هر روز از سایت اسنپ فود نان سفارش می دهند روز یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 به یکباره در فاکتور خود با درج گزینه جدید "مالیات و دیگر هزینه ها" مواجه می شوند که پیش از این نبود. در این خصوص خبرهایی با عنوان "قیمت نان هم به نرخ روز شد؟ / مالیات بر نان، شگرد جدید گرانی یا کلاهبرداری!" و "قیمت نان توسط اسنپ فود گران شد / بازی با کلمات برای توجیه گرانی نان!" و "مراقب سفارش های خود از اسنپ فود باشید / عناوین جدید برای گرانی نان یا کلاهبرداری؟!" در رکنا منتشر شد.

پس از انتشار خبر اول رکنا، اسنپ فود از روز سه شنبه 24 مرداد ماه 1402 عنوان "مالیات و دیگر هزینه ها" را از فاکتورهای سفارش نان حذف کرد و عنوان جدید "هزینه خدمات" را افزود و البته هیچ توضیحی نیز در این خصوص ارائه نکرد که چرا بر روی فاکتورهای سفارش نان که تمام هزینه ها از جمله قیمت نان، قیمت بسته بندی، قیمت کیسه پلاستیکی و هزینه ارسال محاسبه شده است، باید هزینه جدید 10 هزار تومانی به نام "هزینه خدمات" افزوده شود.

این در حالی است که در برخی سفارش ها که قیمت نان سنگک سنتی ساده 8 هزار تومان است، هزینه خدمات آن 10 هزار تومان است و یک نان سنگک ساده برای مردم 18 هزار تومان آن هم بدون هزینه های دیگر از جمله بسته بندی، قیمت پلاستیک و هزینه ارسال تمام می شود.

مساله دیگر اینکه تخلفات اسنپ فود به اینجا ختم نمی شود. در برخی از فاکتورها هزینه دو پلاستیک در فاکتور محاسبه شده است. این در حالی است که هنگام ارسال، فقط یک کیسه پلاستیک ارسال شده است.

اسنپ فود نان

سوالاتی که همچنان مطرح است:

مگر قیمت نان گران شده است که اسنپ فود با تغییر عناوین مختلف، سعی دارد مبلغ اضافه ای از مشتریان دریافت کند؟

چه چیزی تغییر کرده است که اسنپ فود با عناوین کلی و غیرشفاف فاکتور صادر می کند و به هر شیوه ای قصد دارد مبالغ اضافه از مردم بگیرد؟ چگونه است یک سایت اینترنتی معروف یک شبه با عناوین مختلف به این راحتی از مردم پول اضافه بدون توضیح مشخص دریافت می کند؟

به نظر می رسد این روزها که مردم با گرانی های ناگهانی بسیاری از کالاها و خدمات مواجه هستند، عده ای به سواستفاده پرداخته و از مردم به عناوین واهی و غیر قانونی به راحتی پول اضافه می گیرند.

مورد اسنپ فود پیش از این به اطلاع مسئولان ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان امور مالیاتی کشور رسیده است و رکنا تا اعلام نتیجه در حال پیگیری است که چرا بر فعالیت اصناف مختلف خصوصا فعالیت مشاغل مجاز در فضای مجازی نظارتی وجود ندارد؟

بنابراین به هموطنان عزیز توصیه می شود هنگام هرگونه خرید حضوری و غیرحضوری به فاکتور و رسید خود دقت کنند تا به بهانه های مختلف مبالغ اضافی دریافت نشده باشد.

کدخبر: 922561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟