فروش خودرو های برقی در اروپا ۵۵ درصد رشد کرد

این خودروساز مدت‌هاست که اعلام کرده است فروش تمام برقی را تا سال ۲۰۳۰ در جایی که بازارها اجازه می‌دهند هدف قرار داده است و مشتریان در نهایت تصمیم خواهند گرفت که چه محصولی را می‌خواهند.

اولا کالنیوس در حاشیه نمایشگاه مونیخ گفت: بازار خودروهای برقی اروپا در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است اما احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ برای فروش تمام الکتریکی آماده نخواهد بود.

فروش خودرو های برقی در اروپا در هفت ماه اول سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۵ درصد رشد داشته و به حدود ۸۲۰ هزار دستگاه رسیده است که حدود ۱۳ درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهد.

مدیران اجرایی درباره موانع تولید و فروش خودروهای برقی در مقیاس بزرگتر با قیمت‌های رقابتی، از هزینه‌های بالای برق گرفته تا کمبود زیرساخت شارژ، گفتگو کرده‌اند.

مدیر اجرایی این شرکت در چین گفت که انتظار دارد انتقال از موتورهای احتراقی به خودروهای برقی در بخش ممتاز که از حمایت دولتی مشابه تولید حجم خودرو بهره مند نشده است، سال‌های زیادی زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی کنونی در درازمدت بر راهبرد مرسدس بنز در کشور تاثیری نخواهد داشت، افزود که  بازار را باید گام به‌گام متحول کنید.

منبع: ایسنا

کدخبر: 926069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟