10 مورد از رایج‌ترین اشتباهات در معاملات ارز دیجیتال

تجارت کریپتو در سال‌های اخیر به دلیل پتانسیل بازدهی بالایی که دارد،  محبوبیت پیدا کرده است. اما، ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد و نیاز به درک کاملی از بازار دارد. چه در دنیای ارزهای دیجیتال تازه کار باشید و چه یک معامله گر باتجربه، این مقاله نکات کاربردی ارزشمندی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند با اطمینان در بازار ارز دیجیتال قدم بردارید.

10 اشتباه رایج در معاملات ارز دیجیتال

در ادامه تصمیم داریم 10 مورد از رایج‌ترین اشتباهات در معاملات ارزهای دیجیتال را معرفی نماییم:

1. عدم توجه به آموزش ارز دیجیتال

مبتدی‌های ممکن است تحت تاثیر هیاهوهای پیرامون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال قرار بگیرند. اما در اصل، سرمایه‌گذاری در کریپتو، مستلزم درک این طبقه دارایی و نحوه عملکرد آن است. سرمایه‌گذاری روی دارایی که آن را نمی‌شناسید، یا تلاش برای تجارت رمزارزی، بدون درک اصول اولیه نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال است که فاجعه به بار می‌آورد. اینکه برای آموزش پروژه‌های رمزارزی مختلف، وقت بگذارید باعث می‌شود که سرمایه گذاری بهتری انجام دهید.

با تحقیق و داشتن اطلاعات کافی می‌توان تصمیمات آگاهانه گرفت و ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را کاهش داد. برای افزایش دانش کافی است به وب سایت parsianbourse.com سری بزنید و با دوره‌های پرمخاطب آموزش ارز دیجیتال آن آشنا شوید.

2. تعیین نکردن حد سود و ضرر

یکی دیگر از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال، مشخص نکردن حد سود و ضرر است. اگر دانش کافی نداشته باشید، اغلب سود و زیان خود را به‌عنوان سود مطلق در نظر گرفته و متوجه درصدی از سود یا زیان نیستید. یعنی باید عملکرد هر معامله خود را با درنظرگرفتن درصدی از میزان سود بررسی کنید تا تصویر واضحی از سود و زیان خود داشته باشید. این محدوده جز با دانش کافی میسر نخواهد شد.

3. ترید بیش از اندازه (ریسک بیش از اندازه)

معامله بیش از حد، یکی از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال است. ترید بیش از اندازه به معنی این است که در آن، معامله‌گران معاملات زیادی را در مدت کوتاهی انجام می‌دهند. این ریسک بیش از اندازه باعث می‌شود که روی پرتفوی شما تاثیر منفی داشته باشد.

4. تصمیم‌گیری غیرمنطقی

آکادمی پارسیان بورس - تصمیم‌گیری غیرمنطقی در ترید ارز دیجیتال

اینکه قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، تحقیقاتی انجام دهیم، بسیار اهمیت دارد. اینکه بدون تحقیق اقدامی کنید، می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلاهبرداری یا ارزهای دیجیتال ناپایدار و در نتیجه ضررهای مالی زیادی شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی، انجام تحقیقات گسترده، خواندن وایت پیپر، مطالعه روند بازار و تجزیه و تحلیل اصول پروژه ضروری است.

همچنین، معامله‌گران باید از سرمایه گذاری بر روی رمزارزها، فقط به این دلیل که در شبکه‌های اجتماعی برای آن هیاهویی برپا شده، خودداری کنند. چراکه دچار اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال خواهند شد.

5. تنوع بیش از حد در موقعیت‌ها و سبد دارایی

اینکه سبدی متنوعی در موقعیت‌ها و سبد دارایی داشته باشید، کاملا ضروری است. چون که این دارایی‌ها با هم کار می‌کنند تا ریسک ضرر دائمی و نوسانات کلی پرتفوی را کاهش دهند. اما، تنوع بیش از حد باعث می‌شود که بیش از حد ارزهای دیجیتال در سبد نگهداری شود و در نتیجه بازدهی کمتر از حد نصاب را به همراه داشته باشد.

6. سرمایه گذاری روی شت کوین‌ها

اصطلاح شت کوین اغلب برای توصیف پروژه‌های کم ارزش یا مشکوک استفاده می‌شود. شما باید قبل از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی، تحقیقات انجام دهید و تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرید. برای ارزیابی توکن رمزارز و پتانسیل رشد آن وقت بگذارید.

نکته‌ای که باید مراقب آن بود تاکتیک‌های بازاریابی مشکوک است. اگر یک پروژه رمزارزی بدون برنامه محکم یا وایت پیپر ارائه شد، احتمالاً یک شت کوین است. همچنین، مراقب توکن‌هایی با ارزش بازار پایین و استقبال کم از سوی جامعه ارزهای دیجیتال باشید. این کوین‌ها ممکن است به دلیل قیمت پایین وسوسه‌انگیز به نظر برسند، اما اغلب برای سرمایه گذاری بالقوه، بی‌ارزش هستند و سرمایه گذاری روی آن‌ها می‌تواند یکی از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال باشد.

شما می‌توانید از طریق سایت‌های معتبری مانند coingecko ارزهای معتبر را شناسایی کرده و اطلاعات دقیقی در رابطه با قیمت لحظه‌ای آن به دست آورید.

7. تکیه بدون آگاهی روی تحلیل‌های دیگران

اینکه بدون آگاهی از دیگران تقلید کنید می‌تواند یکی از شتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال باشد. چون، منجر به تصمیم گیری بر اساس تبلیغات می‌شود، نه تحلیل بنیادی. دنبال کردن کورکورانه دیگران می‌تواند منجر به ضرر و از دست دادن فرصت‌ها شود، زیرا روند بازار می‌تواند به سرعت تغییر کند. به همین دلیل، باید خودتان تحلیل مستقلی انجام دهید، روند بازار را مطالعه کنید و به تحلیل خود اعتماد کنید. به این صورت از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال دوری خواهید کرد.

8. عدم توجه به مدیریت سرمایه

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزی هستند که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله شفافیت، امنیت و پتانسیل بازدهی بالا را ارائه می‌دهند. برای مدیریت سرمایه، باید درک دقیقی از فناوری اساسی و پویایی بازار و همچنین مدیریت مؤثر صندوق‌های رمزارزی داشت. عدم توجه به نوسانات بازار کریپتو و خطرات امنیتی می‌تواند از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال باشد.

سرمایه گذاران با درک ویژگی‌های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال، اجرای استراتژی‌های موثر و بهره‌گیری از فناوری، می‌توانند با اطمینان به معامله بپردازند. این امر با بلوغ بازار، افزایش پذیرش آن و مدیریت سرمایه رمزارز، نقش مهمی در به حداکثر رساندن بازده و مدیریت ریسک ایفا خواهد کرد.

9. نداشتن استراتژی و پلن معاملاتی در ارز دیجیتال

آکادمی پارسیان بورس - نداشتن استراتژی و پلن معاملاتی در ارز دیجیتال

حتی در یک بازار بسیار پر نوسان و پر سر و صدا، داشتن پلن معاملاتی می‌تواند به شما کمک می‌کند تا هیجان زده نشوید و مسیری که از قبل مشخص کرده‌اید را پیش گرفته و از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال دوری کنید. با این حال، گفتن آسان‌تر از انجامش است. به دلایل مختلف، بسیاری از معامله‌گران از برنامه‌های معاملاتی خود پیروی نمی‌کنند یا برنامه‌های معاملاتی نداشته و خود را در معرض ضرر قرار می‌دهند.

اما بدانید که شما فقط زمانی خود را برای ضرر و زیان آماده می‌کنید که به برنامه معاملاتی خود پایبند نباشید. یک استراتژی خوب فراز و نشیب‌های خود را دارد. زمان‌هایی هست که به خوبی کار می‌کند و به نظر می‌رسد بهترین استراتژی در جهان است و زمان‌هایی هم حتی می‌تواند بدترین استراتژی به نظر برسد. یک معامله‌گر معمولی زمانی که برای مدت کوتاهی ضرر را با استراتژی خود تجربه می‌کند، آن را تغییر می‌دهد که منجر به نتایج متناقض‌تر می‌شود. بنابراین، داشتن دانش کافی برای مشخص کردن استراتژی، حیاتی است.

10. عدم توجه به تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال، مطالعه ذهنی است که آمار را با الگوهایی ترکیب می‌کند و به نتایجی می‌رسد که قبل از آن با چشم غیر مسلح، تشخیص داده نشده بود. اگر این فرد آموزش ندیده باشد، تحلیل تکنیکال می‌تواند ارزش کمتری داشته باشد یا حتی دچار اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال شود. برای شروع کشف ارزش بی‌پایان آن، یادگیری اصول اولیه و اجزای سازنده تحلیل تکنیکال ضروری است.

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد قیمت، الگوهای نمودار، روندها، حجم، اندیکاتورها و موارد دیگری است که تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله‌گران می‌توانند از آن برای کمک به پیش‌بینی نتایج آینده بازار یا حرکات خصوصی، با درجه‌ای از دقت، استفاده کنند.

از آنجایی که این عمل، مقداری ذهنیت دارد، الگوها ممکن است شکست بخورند و نتایج متفاوت باشد. فقط می‌توان از آن برای افزایش احتمال تجارت سودآور استفاده کرد، نه تضمین آن.

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال، بازار پرنوسان و پرریسکی است که می‌تواند برای معامله‌گران مبتدی چالش‌برانگیز باشد. یکی از دلایل اصلی بروز اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال، عدم آگاهی و آموزش کافی است.

برای اجتناب از اشتباهات رایج در معاملات ارز دیجیتال، معامله‌گران باید آموزش کافی ببینند و با اصول و قواعد بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوند. همچنین، باید یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود، طراحی کنند و از آن پیروی کنند.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آکادمی پارسیان بورس، تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تری بگیرید، ریسک معاملات خود را مدیریت کنید، از اشتباهات رایج اجتناب کنید و در بازار به موفقیت دست یابید.

سوالات متداول

  1. آیا می‌توانم بدون آموزش کافی در معاملات ارز دیجیتال موفق شوم؟

    خیر. بازار ارزهای دیجیتال، پیچیده و پر ریسک است. بدون دانش دانش و تجربه، احتمال اینکه در این بازار موفق شوید بسیار کم است.

  2. مهمترین اشتباهی که معامله‌گران مبتدی در معاملات ارز دیجیتال مرتکب می‌شوند چیست؟

    یکی از مهمترین اشتباهاتی که معامله‌گران مبتدی مرتکب می‌شوند، ورود به بازار بدون تحقیق و مطالعه کافی است. آن‌ها ممکن است بر اساس شایعات و هیجانات بازار تصمیم‌گیری کنند که منجر به اشتباهات جدی می‌شود.

  3. چه منابعی برای آموزش در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

    منابع زیادی برای آموزش در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، از جمله کتاب‌ها، مقالات، وب‌سایت‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین. اما باید حواستان به معتبر بودن منابع باشد. می‌توانید برای اطمینان خاطر به وب سایت آکادمی پارسیان بورس سر بزنید و از دورهای آن‌ها استفاده کنید.

کدخبر: 924997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟