در استان کمبود مرغ نداریم/ جوجه‌ ریزی 8 میلیون و 500 هزار قطعه‌ای در مرغداری‌ های لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در جلسه تنظیم بازار که در محل استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در پنج ماهه اول سال جاری با همه کمبود نیرو و تجهیزات ۳۵ هزار بازرسی را از سطح استان انجام دادیم، عنوان کرد: بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده شد که ۲۴ میلیارد تومان جریمه ابتدایی داشت، چون جرائم در تعزیرات چند برابر است.

وی افزود: بازرسی‌ها نسبت به پنج ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد رشد تعداد  و ۷۵ درصد رشد ریالی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با بیان اینکه ظرف دو ماه گذشته هشت و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم، گفت: ظرفیت خالی سالن‌های ما برای مرداد ماه سه میلیون قطعه جوجه ‌ریزی بود، تهران تولید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه.ریزی برای ما تعیین کرد که ما نپذیرفتیم چون ظرفیت نداشتیم.

شاهرخی بیان کرد: تهران مجوز جوجه‌ریزی  ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت سالن‌ها صادر کرد و ما نه تنها به تعهد خود که ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی بود عمل کردیم بلکه صد هزار هم بیشتر تولید کردیم یعنی  ۱۰۲ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه لرستان در خصوص جوجه ریزی جز استان‌های برتر بود، گفت: این در حالی است که مشکل تامین سویا مرغداران حل نشده است و این آمار ثابت کرد که تولید کنندگان با وجود محدودیت‌ها همواره پای کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها با کمبود مرغ در استان مواجه نیستیم بلکه مازاد هم داریم، به طوری که ۴۰ تن به استان‌های همجوار حمل می‌شود و ۱۲۰ تن‌ هم  ذخیره داریم.

شاهرخی با بیان اینکه ما نظارت را تعطیل نکردیم، تاکید کرد: ما مرغداری ها را تا هنگامی که کشتار صورت گرفته و وارد سامانه توزیع شود، تحت نظارت داریم.

مهدی زکی پور خبرنگار رکنا / لرستان

کدخبر: 923824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟