صعود عجیب شاخص بورس امروز کانال دو میلیون هزار واحد را پس گرفت + نمادها

به گزارش رکنا، بازار سهام دومین روز کاری هفته را بر خلاف روند هفته های گذشته، با فشار تقاضا آغاز کرد و نماد های بازار مثبت معامله شدند و شاخص کل پس از هفته ها نزول، بلاخره کانال دو میلیون هزار واحد را پس گرفت.

امروز یکشنبه 5 شهریور ماه شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد 56 هزار و 309 واحدی به 2 میلیون و 49 هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌ وزن نیز با رشدی 15 هزار و 566 واحدی به ارتفاع 700 هزار واحد رسید.

گفتنی است 7 نماد فملی، فولاد، شستا، شپنا، شبندر، وغدیر و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند و نمادهای شستا، خودرویی ها و پالایشی ها بیشترین اثر مثبت را داشتند.

گفتنی است روز گذشته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از انتشار اخبار خوب صنایع بورسی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر جمع‌ بندی نهایی بین وزارت خانه‌ های (نفت، صمت و ...) که با صنایع بورسی مرتبط هستند انجام شده است و وضعیت فولادی‌ ها و پتروشمی‌ ها بررسی شد. اتفاق نظر روی یک بسته پیشنهادی است که من به شخصه خوش‌بین هستم تا روز یکشنبه اخبار خوب آن ارائه خواهد شد.

قابل ذکر است امروز سامانه معاملاتی بورس با اختلال مواجه شد که در پی این اختلال علی حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: یک بروز رسانی در سامانه معاملاتی در حال انجام بود اما با توجه به بروز وقفه در  روند معاملات تصمیم بر این شد تا سامانه به حالت قبل بازگردد و این اقدام در ساعت مناسب‌تری انجام شود.

لازم به ذکر است که این بروز رسانی نیز مربوط به ساعت‌های پیش از شروع معاملات بود اما متاسفانه اثر جانبی آن موجب بروز وقفه در روند معاملات شد.

بورس اوراق بهادار امروز تهران

کدخبر: 923181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟