اتمام مرحله نخست طرح هادی در 262 روستای استان سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از اتمام مرحله نخست اجرای طرح هادی در 262 روستای استان خبر داد و افزود: طرح هادی بعنوان سند توسعه در افق ۱۰ ساله روستا‌ها در ۲۹۷ روستای استان سمنان تهیه شده است.

سعیدرضا حسینی در خصوص هزینه های اجرای این طرح گفت: تاکنون در قالب طرح هادی روستایی ۲۴۸ میلیارد تومان برای بهسازی معابر روستایی استان سمنان هزینه شده است و هم اکنون این روند با اختصاص ۹۵ میلیارد تومان دیگر در حال تداوم است.

حسینی لزوم بازنگری طرح‌های هادی روستایی پس از دوره ۱۰ ساله را یاد آور شد و افزود: تاکنون بازنگری طرح هادی ۲۰۵ روستای استان سمنان صورت گرفته و در صورت انجام بازنگری برای ۳۰ روستای دیگر در سالجاری استان سمنان رتبه نخست کشور در بخش به روز رسانی طرح‌های هادی روستایی را بدست خواهد آورد.

1399020110475566520184674

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ اختصاص قیر رایگان برای معابر روستایی در بودجه سنواتی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است گفت: تا کنون نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر روستا‌های استان سمنان با مشارکت دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌ها آسفالت شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان همچنین از مستند سازی ۹۰ درصد اراضی دولتی استان سمنان در سطح روستا‌ها خبر داد.

خبرنگار رکنا: حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 922910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟