شبکه انتقال و توزیع برق جنوب کشور پایدار است

به گزارش رکنا، یدالله حقیقی گزارشی از آخرین وضعیت مصرف برق در فارس و جنوب کشور و اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌برداری و طرح گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲، گفت: توسعه ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت صدرا، در مدار آمدن سه پست‌های فوق توزیع کورده خنج، کازرون چهار و قیر سه در مدت زمان متوسط شش ماه از اقدامات انجام شده برای تامین و انتقال برق پایدار در فارس بوده است.

 حقیقی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اعلام شده، در حالت عادی، بیش از دو سال زمان نیاز داشت اما با پشتکار و درایت همکاران ما در صنعت برق فارس این عملیات زودتر از برنامه پیش بینی شده اجرایی شد.

وی همچنین نصب مولدهای خود تامین در نقاط اولویت دار شبکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، علیرغم وجود مشکلات و چالش‌های مالی و فنی را یک رکورد قابل توجه برای برق فارس ذکر و اضافه کرد: امیدوار هستیم که روزهای باقیمانده از تابستان امسال را هم با مدیریت مناسب به خوبی پشت سر بگذاریم.

حقیقی با اشاره به اینکه فارس ۱۱.۳ درصد از وسعت و هفت درصد از جمعیت کشور را دارد و حدود ۱۰ درصد از برق کشور دراین منطقه و جنوب کشور مصرف می‌شود، گفت: طول خطوط انتقال برق در این محدوده حدود ۱۵ هزار و ۵۲۳ کیلومتر و ظرفیت پست‌های برق آن ۴۵ هزار و ۴۰۸ مگاولت آمپر است. او با بیان اینکه محدوده تحت مدیریت برق منطقه‌ای فارس، با توجه به این آمار بسیار کلیدی و حساس است، گفت: در فارس شاهد یک طیف گسترده دما هستیم به طوریکه از ۵۱ درجه تا منفی ۲۰ درجه را شامل می‌شود. این موضوع از شاخص‌های مهم بر خاص بودن شرایط فارس است.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر نیس با بیان اینکه میزان تقاضای مصرف کشور به حدود ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است، گفت: آمار حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایشی حدود ۵۰۰۰ مگاوات، مصرف برق مواجه هستیم.الله‌داد خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، روند نمودارها نشان می‌دهد میزان تقاضای مصرف برق در حال حاضر حدود ۷۲ هزار مگاوات است. مدیرکل دفتر فنی انتقال توانیر نیز گفت: ۳۷ درصد از مصرف برق کشور به بخش صنعت، ۳۴ درصد به مصرف بخش خانگی، ۱۴ درصد به بخش کشاورزی و ۱۰ درصد هم به بخش تجاری عمومی و روشنایی معابر اختصاص دارد.

علیرضاپور گفت: با توجه به تداوم شرایط گرم سال و با توجه به اینکه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر تا ۱۷، زمان اوج مصرف است، از مردم درخواست می‌کنیم کماکان توصیه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا امکان تامین برق پایدار برای همه مردم به ویژه در نقاط گرمسیری فراهم باشد.

ایلنا

کدخبر: 920831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟