دولت مکلف به قیمت‌گذاری محصولات اساسی بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله می‌شود

به گزارش رکنا،

محسن زنگنه با اشاره به جلسه عصر امروز(شنبه، ۲۸ مرداد) کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، دولت مکلف است قیمت‌گذاری محصولات اساسی را بر اساس قیمت ارز مرکز مبادله‌ی ارز و طلا تعیین کند. این امر می‌تواند به ایجاد انگیزه کشاورزان برای تولید کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد که اگر سیاست‌ها و مداخلاتش به ضرر و زیان کشاورز باشد، این ضرر و زیان را جبران کند؛ این مصوبه نیز می‌تواند گام موثری در راستای افزایش تولید در بخش کالاهای اساسی کشور باشد.

زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون در بخش مسکن، گفت: یک مشکل جدی در آپارتمان‌ها است که اگر یک ساختمان بر اساس آرای کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ و سایر مراجع مشمول جریمه و بدهی شود، همه مالکین واحدهای یک ساختمان باید جریمه و بدهی‌شان را پرداخت کرده و بعد، پایان کار صادر می‌شود. برای رفع این مشکل، کمیسیون تصویب کرد که اگر یک واحد ساختمانی جریمه و بدهی خودش را پرداخت کرده و سهم خود را از بدهی مشاعات ساختمان پرداخت کند، سازمان ثبت مکلف است نسبت به ارائه گواهی پایان کار و همچنین تفکیک و سند برای آن واحد ساختمانی اقدام کند.

وی درباره مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: دولت مکلف می‌شود به‌ازای نیروها و معلمانی که به دلیل بازنشستگی، فوت و بازخرید از سیستم آموزش و پرورش خارج می‌شوند، به همان میزان اقدام به استخدام معلم کند. همچنین سازمان امور استخدامی مکلف است تا مراحل استخدامی در این بخش را مدنظر قرار دهد.

ایسنا

کدخبر: 920827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟