بسیاری از هواپیما‌های ما قدیمی هستند؛ تحریم‌ ها اجازه واردات نمی‌ دهد

با نگاهی گذرا به سایت‌های فروش بلیط هواپیما مشخص می‌شود که کمبود هواپیما، گرانی قطعات و چالش‌های این حوزه که عمدتا نیز در نتیجه تحریم‌هاست تا چه حد منجر به ناترازی و افزایش قیمت بلیط هواپیما شده است. اگرچه یارانه سوخت هواپیما رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد، اما ناترازی‌ها در این بین بسیار قابل توجه است.

غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس، درباره نظر مجلس پیرامون ناترازی هواپیما، اتوبوس و قطار گفت: در کمیسیون بحثی در این مورد مطرح نشده است. در مورد بحث بلیت هواپیما معمولا صحبت‌های زیادی در مقاطع مختلف انجام شده است، ولی در مورد اتوبوس و قطار صحبتی نشده است. البته در مورد نرخ بلیت صحبت شده است.

به گزارش انتخاب بخش هایی از گفت و گوی شریعتی را در ادامه می خوانید:

در مورد بلیت هواپیما چند موضوع مطرح است. اول اینکه بر اساس نرخ مصوب باید بلیت ارائه شود. شرکت‌ها نرخ سوخت و دستمزد کارگران و سایر عوامل را مطرح می‌کنند که بسیار بالا رفته است.

آن‌ها می‌گویند اگر نرخ را واقعی نکنیم شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هواپیمایی با ورشکستگی مواجه می‌شوند. به نظر می‌آید که شنیدن حرف‌های شرکت‌های هواپیمایی از این بابت مورد توجه است که ورشکستگی آن‌ها به ضرر همه است. مجلس و وزارت راه و سازمان هواپیمایی در حال ارزیابی دقیق‌تری است تا به نرخ مناسبی برای طرفین دست یابیم.

به هر حال بسیاری از هواپیما‌های ما قدیمی هستند و تحریم‌ها اجازه واردات نمی‌دهد. ما دچار چالش کمیت هواپیما هستیم. البته در کیفیت و تعمیر نیز مشکلاتی داریم. این بحث پوشاندن ندارد، آنطور که من اطلاع دارم وزیر راه با حمایت دولت تلاش جدی دارد که این مشکل را حل کنند.

کدخبر: 911122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟