شاخص کل بورس دوباره به کانال دو میلیون واحد بازگشت + نمادها

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس امروز چهارشنبه 28 تیر ماه 1402 با رشد 21 هزار و 283 واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع دو میلیون و 21 هزار واحد ایستاد و بالاخره کانال دو میلیون واحد را پس گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز امروز صعودی شد و با رشد 10هزار و 983 واحدی در ارتفاع 714 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است نمادهای فارس، شستا، وبملت، شپدیس، شتران، بوعلی و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس داشتند.

قابل ذکر است نماد بانکی ها و خودرویی ها بیشترین رشد را داشتند. به نظر می رسد تلاش دولتی ها توانست بلاخره بورس را سبز کند. روز گذشته نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار شد.

قابل ذکر است دو هفته اخیر شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال 1401 بازگشت و در بازده منفی در سال 1402 قرار گرفت.

پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی در نشست علنی مجلس گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده 234 و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

همچنین تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

بورس اوراق بهادار امروز تهران

کدخبر: 910614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟