تلاش دولتی ها بورس امروز را موقتا سبز کرد / نمادهای مثبت کدام اند؟

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس امروز سه شنبه 27 تیر ماه 1402 با رشد 34 هزار و 149 واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع یک میلیون و 990 هزار واحد ایستاد اما نتوانست کانال دو میلیون واحد را پس بگیرد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز صعودی شد و با رشد 12 هزار و 225 واحدی در ارتفاع 700 هزار واحد قرار گرفت.

گفتنی است نمادهای فولاد، فملی، شستا، وبملت، ومعادن و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت و نماد نوری بیشترین تاثیر منفی را بر بورس داشتند.

قابل ذکر است نماد بانکی ها و خودرویی ها بیشترین رشد را داشتند. به نظر می رسد تلاش دولتی ها توانست بلاخره بورس را سبز کند.

نقشه بورس اوراق بهادار امروز تهران

امروز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خبر داد.

همچنین پور ابراهیمی در نشست علنی مجلس گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

با توجه به اهمیت موضوع امروز جلسه و نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار می‌شود، درخواست می‌کنم شما نیز در این نشست شرکت کنید تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای عمومی کشور اتخاذ شود.

قابل ذکر است شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال 1401 بازگشته و عملاً در بازده منفی در سال 1402 قرار داریم که این مسئله قطعاً به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود.

البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده 234 و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

بورس اوراق بهادار امروز تهران

کدخبر: 910315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟