قیمت برنج ایرانی 40 درصد کاهش یافت / رب و تن ماهی چقدر گران شد؟

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه قیمت رب و قیمت تن ماهی به عنوان کالاهای اساسی در روزهای اخیر افزایش یافته است، گفت: قیمت رب حدود 20 درصد افزایش یافته و قیمت تن ماهی از 45 هزار تومان به 65 هزار تومان رسیده اما برخی کالاها با کاهش قیمت مواجه شده است. روغن حدود 20 درصد، حبوبات 10 الی 12 درصد و برنج ایرانی 35 تا 40 درصد کاهش قیمت داشته است.

او درخصوص دلیل کاهش قیمت برنج ایرانی گفت: باتوجه به اینکه از یک سو به فصل برداشت نزدیک می شویم و از سوی دیگر سال گذشته تولید انبوهی داشتیم و برنج های سال گذشته به دلیل گران بودن و کاهش توان خرید مردم در انبارها دپو شده است و اگر برنج ایرانی بیش از حد در انبار بماند خراب می شود، لذا امسال عرضه برنج ایرانی بیش از اندازه است و تقاضا کم که این باعث کاهش چشمگیر قیمت این کالا برای سال جاری شده است.

همچنین روز گذشته معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درخصوص واردات برنج اعلام کرد: معمولا سه ماه قبل از برداشت و سه ماه بعد از برداشت محصول ممنوع است، اما با توجه به پتانسیل و ذخایر استراتژیک برنج با لحاظ سرانه مصرف واردات برنج تا اطلاع بعدی ممنوع خواهد شد.

* گزارش کامل این مصاحبه را در اینجا بخوانید.

کدخبر: 906137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟