پرونده عجیب گاز استان البرز

شرکت گاز استان البرز در سال 1394 به‌موجب یک پیمان، مبادرت به انعقاد قرارداد با یک شرکت ساختمانی به‌منظور احداث یک ساختمان اداری در منطقه 2 کرج می‌کند.

پس از گذشت 3 سال و در سال 1397 به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی پیمانکار، قرارداد این شرکت فسخ شده و این فسخ قرارداد به شرکت پیمانکار ابلاغ می شود.

بررسی‌ها نشان‌می‌دهد از مجموع پیمان 1.5 میلیارد تومانی، مجموع یک میلیارد تومان پرداخت به شرکت مذکور صورت می‌گیرد و قرارداد مذکور فسخ می‌شود.

شرکت پیمانکار ساختمانی، با حمایت برخی نهادهای استانی، علیه شرکت گاز استان البرز طرح شکایت کرده و مطالبه خسارت می‌کند.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که بابت یک قرارداد 1.5 میلیارد تومانی که یک میلیارد تومان آن را دریافت کرده و 500 میلیون تومان قرارداد نیز مربوط به بخشی از پیمان است که شرکت مذکور تعهدات خود را در قبال آن انجام نداده، مجموعا حدود 16 میلیارد تومان از حساب شرکت گاز استان البرز برداشت شده و بخش عمده‌ای از آن به شرکت پیمانکار ساختمانی به‌عنوان ضرر و زیان و جبران خسارات پرداخت می شود.

این درحالی است که به نظر می‌رسد اخذ مبلغ هنگفت خسارت تأخیر تأدیه از شرکت گاز استان البرز فاقد وجاهت قانونی است و باید بررسی شود برآوردهای کارشناسی در پرونده مذکور بر چه اساسی بوده که منجر به تحمیل این هزینه سنگین به شرکت گاز یک استان پرجمعیت که هیچ ردیف اعتبار و تخصیص از اعتبارات تملک دارایی های استان ندارد و باید منابع مالی خود را صرف توسعه شبکه گاز استان، رسیدگی به مسائل مبتلابه شبکه جهت گازرسانی پایدار به جمعیت چند میلیون نفری ساکن و شناور استان البرز کند، شده است.

منبع: تسنیم

کدخبر: 905808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟