پست فوق توزیع دروس آماده بهره برداری شد

به گزارش رکنا، احمد حکمت پور در گفت وگو با خبرنگار رکنا با اعلام این خبر افزود: این پست با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش بار ترانسفورماتورهای موجود در پست های فوق توزیع مجاور؛ بهبود تاب آوری شبکه و کاهش تلفات به ­صورت چشمگیر در بخش فوق توزیع شبکه برق تهران در منطقه 3 تهران (دروس – خیابان شهید صالح حسینی) احداث شده است و بزودی مورد بهره بردای قرارخواهد گرفت.

وی GIS بودن این پست را به ­عنوان یکی از ویژگی­ های بارز آن نسبت به موارد مشابه بر شمرد و گفت: تلفات کم و کاهش نیاز به حضور گروه های تعمیراتی در پست و به همین دلیل رضایت مندی و آسایش همسایگان اطراف آن، کاهش فضای مورد استفاده جهت احداث پست، افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش صدمات ناشی از برخورد اشیاء و پرندگان به تجهیزات، از خصوصیات بارز این پروژه می باشد.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای تهران در ادامه تشریح ویژگی­ ها و مشخصات پست یاد شده اظهار داشت: این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت 40 مگاولت آمپر (در مجموع 80 مگاولت آمپر) با تلفات پایین همراه با دو دستگاه ترانس کمپکت 1200 آمپر- با ظرفیت 250 کیلوولت آمپر (شامل 2 عدد بِی ترانس و 2 عدد ِبی خط است.

وی در همین زمینه ادامه داد: در بخش 20 کیلوولت، پست نام برده دارای 12 دستگاه فیدر خروجی، 4 دستگاه فیدر خازنی به ­همراه بانک های خازنی با ظرفیت 14.4 مگاوار است و تغذیه ورودی 63 کیلوولت از پست 230/63 کیلوولت قیطریه است.

حکمت پور در ادامه با اشاره به طرح ملی پاداش و اهمیت مدیریت مصرف برق به ویژه طی دوره تابستان خاطر نشان کرد: بنا بر نظر متخصصان صنعت برق، بیش از ۹۰ درصد مصرف برق هر خانوار مربوط به چهار وسیله برقی یعنی کولر، یخچال، روشنایی و لوازم صوتی و تصویری است.

او ادامه داد: بنابراین بخش خانگی تنها با کم کردن دور کولر از دور تند به کند، تنظیم کولر گازی روی دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه، خاموش کردن لامپ‌های غیرضروری، خودداری از باز و بسته کردن غیرضروری درب یخچال و خاموش کردن لوازم صوتی و تصویری در زمانی که استفاده نمی‌شوند، می‌تواند به  کاهش مصرف برق کشور کمک کند و از پاداش نیز بهرمند شوند.

ترانسفورماتور کم تلفات: ترانسفورماتوری با طراحی جدید که با توجه به تقویت هسته ترانس ، موجب پایین آمدن تلفات خود ترانس می گردد و در نهایت میزان تلفات پست فوق توزیع را کاهش می دهد.

ترانسفورماتور کمپکت: ترانسفورماتوری هستند که هر دو قابلیت ترانس های نوتر و مصرف داخلی را یک جا تامین می کند.

پست GIS: در اینگونه پست ها، کلیه تجهیزات الکتریکی پست به صورت فشرده، کنار هم و درون یک محفظه گازی قرار دارند و از گاز SF6 (هگزا فلوراید سولفور) به عنوان عایق اصلی استفاده می شود.

کدخبر: 905026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟