قیمت دام زنده برای عید قربان چند؟ / فهرست جایگاه های عرضه بهداشتی دام زنده

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: وضعیت بازار دام آرام است و نیاز مردم برای قربانی دام در عید قربان با تمهیدات وزیر جدید جهاد کشاورزی و همراهی دامداران تامین شده است.

وی درخصوص قیمت دام زنده افزود: براساس توافق انجام شده قیمت هر کیلوگرم گوسفند نر بره زنده در عید قربان 170 هزار تومان است که در مراکز عرضه دام به صورت بهداشتی ذبح و به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران ادامه داد: در سال جاری نرخ مصوبی برای فروش دام زنده با وزارت جهاد کشاورزی توافق نشده و نرخ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده است.

قیمت گوشت قرمز تا 4 ماه آینده کاهش می‌یابد

وی تصریح کرد: در کشور های غربی در ایام عید قیمت ها کاهش می یابد اما در کشورمان در ایامی مانند ماه رمضان و عید قربان که تقاضا افزایش می یابد شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با اظهار امیدواری برای افزایش تولید و عرضه دام زنده به بازار تا 4 ماه آینده اظهار داشت: قیمت نهاده های دامی پایین آمده و به صورت مدت دار در اختیار دامداران قرار می گیرد و دام آنها به صورت توافقی خریداری می شود بنابراین قابل پیش بینی است که قیمت دام و گوشت قرمز کاهش یابد.

 فروش دام زنده ویژه عید قربان در ۸۵۰ نقطه کشور

وحید صالحی با بیان اینکه این جایگاه‌ها با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه، 450 اداره دامپزشکی در تهران و شهرستان‌های کشور آماده خدمت رسانی برای ذبح دام در روز عید قربان اند، افزود: این خدمت رسانی در تهران یک روز قبل از عید قربان یعنی چهارشنبه و در سایر شهر‌ها و شهرستان‌ها در روز پنجشنبه انجام می‌شود.

او گفت: حدود 850 جایگاه ثابت در سطح کشور در محل های تعیین شده با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی، سازمان میادین شهرداری تهران و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی اقدام به عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده می‌کنند.

آقای صالحی گفت: 966 اکیپ سیار هم در کل کشور برای بازرسی و معاینه دام، آماده خدمت رسانی به شهروندانی اند که مایل به ذبح دام خود در محل هستند.

وی افزود: در روز عید قربان 1165 دامپزشک، 1627 بازرس بهداشتی گوشت و 605 ناظر شرعی دفتر ولی فقیه در سطح کشور حضور دارند.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: در تهران 21 جایگاه عرضه بهداشتی دام دایر است که از این تعداد 3 جایگاه در طول سال ثابت است، 13 جایگاه به صورت موقت برای روز عید قربان و 5 جایگاه هم مخصوص کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی است.

صالحی گفت: همه‌ی خدمات مربوط به بازرسی، معاینه و ذبح شرعی دام برای شهروندان در روز عید قربان رایگان است.

فهرست جایگاه های عرضه بهداشتی دام زنده در تهران اعلام شد

لیست جایگاه‌های ثابت و موقت عرضه بهداشتی دام زنده در روز عید قربان در  21 نقطه شهر تهران اعلام شد. در این مراکز دام زنده (گوسفند)، دام بهداشتی عرضه و ذبح زیر نظر ناظران بهداشتی انجام می‌شود. قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عرضه در روز عید 170 هزار تومان اعلام شده است.

فهرست مکان های فروش دام

کدخبر: 904136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟