«علی‌ بابا» تعلیق شد ولی همچنان بلیط می فروشد / فروش بلیط هواپیما 93 درصد بالاتر از نرخ های مصوب!

دیروز معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به ایرلاین‌های داخلی، نمایندگی کل فروش و مدیریت شعب ایرلاین‌های خارجی فعال در ایران از تعلیق یکماهه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفرهای علی‌بابا خبر داد.

در بخشی از نامه حسن خوشخو آمده است: «... پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفرهای علی بابا از تاریخ 1402/03/23 به‌دلیل نمایش نرخ‌های بلیت در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخ‌های ابلاغی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و گرانفروشی بلیت هواپیما به‌مدت یکماه تقویمی تعلیق می‌شود.»

در حالی است حدود 9 ساعت از روز 23 خردادماه 1402 می‌گذرد اما سایت علی‌بابا همچنان مشغول فروش بلیت در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل از جمله هوایی است. به‌عنوان مثال این سایت بلیت پرواز تهران-مشهد تاریخ 17 تیرماه را با قیمت یک میلیون و 314 هزار و 800 تومان برای فروش عرضه کرده است، یعنی قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری!

در مورد دیگری بلیت پرواز تهران-کیش برای تاریخ 27 خردادماه (شنبه هفته آینده) با قیمت 3 میلیون و 380 هزار تومان عرضه شده است. فروش این بلیت به‌صورت چارتری (هواپیمایی ماهان) بوده و از قیمت تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یعنی یک میلیون و 753 هزار و 600 تومان حدود 93 درصد بالاتر است!

قیمت بلیط هواپیما

مشخص نیست چرا با وجود مکاتبه سازمان هواپیمایی و اعلام تعلیق مجوز فعالیت "علی‌بابا"، این مجموعه همچنان مشغول فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی است.

قیمت بلیط هواپیما

منبع: تسنیم

کدخبر: 900373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟