بازار سهام امروز متعادل آغاز به کار کرد + نمادها

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس امروز یکشنبه 21 خرداد ماه 1401 در ساعت اول معاملات بازار سهام با افت 4 هزار و 153 واحدی، به محدوده 2 میلیون و 210 هزار واحد عقب نشینی کرد.

همچنین شاخص کل هم وزن با افت 250 واحدی در ارتفاع 750 هزار و 561 واحد قرار گرفت. شاخص فرابورس با افت 45 واحدی در ارتفاع 28 هزار و 15 واحد ایستاد.

گفتنی است 3 نماد وبملت، فارس و شپنا بیشترین اثر مثبت و 4 نماد میدکو، فولاد، خساپا و ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس امروز گذاشتند.

قابل ذکر است روز گذشته شاخص کل بورس تهران با ریزش بالای 3 درصد، معادل 73 هزار واحد مواجه شد و این چندمین سقوط چشمگیر شاخص بورس از نیمه اردیبهشت تاکنون است. به طوری که روز گذشته حدود 2 هزار میلیارد و 104 میلیون تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

از سوی دیگر خبرهایی مبنی بر توافقات و آزاد شدن دارایی‌ های مسدود شده ایران در خارج از کشور به افت قیمت دلار، سکه و طلا در بازار منجر شده و قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان رسیده است.

بدین ترتیب افت قیمت دلار عامل افت ارزش سهام شرکت‌ های صادرات‌ محور در روزهای اخیر شده است و حتی ارزش سهام شرکت های ارزبَر، مانند خودرو نیز طی روز شنبه سقوط کرده است.

بورس اوراق بهادار تهران

کدخبر: 899760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟