شاخص بورس اول هفته را با افت 20 هزار واحدی آغاز کرد + وضعیت نمادها

به گزارش رکنا، شاخص کل بورس امروز شنبه 6 خرداد ماه 1402 با افت 20 هزار و 656 واحدی اولین روز هفته را آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 352 هزار واحد قرار گرفت.

فرابورس امروز منفی شد و با افت 315 واحدی در ارتفاع 29 هزار و 177 واحد قرار گرفت.

از تغییر شاخص‌ های دیگر بورس می‌ توان به افت 6 هزار و 519 واحدی شاخص کل هم‌ وزن اشاره کرد.

گفتنی است نماد میدکو بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فولاد، شپنا، کگل، شبندر، ومعادن و شتران بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشت.

هفته گذشته بورس هفته متعادلی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه در حالی برای سومین روز متوالی شاهد رشد بود که توانست با 15هزار واحد افزایش به ارتفاع دو میلیون و 345 هزار واحدی صعود کند.

همچنین اواخر روز سه‌ شنبه انتشار نامه رئیس مجلس شورای اسلامی امید بخش بود. طبق این نامه، رئیس مجلس عنوان کرده بود که سیاست‌ های ارزی کشور براساس شیوه «شناور مدیریت شده» است و اقدام بانک مرکزی برای تعیین یک ارز ثابت برای صنایع (دلار 28500تومانی) غیرقانونی است.

این نامه باعث شد تا امیدها به خداحافظی با دلار 28500 تومانی به شدت افزایش یابد و بورس تهران نیز بتواند به واسطه نزدیک شدن نرخ تسعیر ارز صنایع و شرکت‌ ها به نرخ بازار آزاد، بهانه مناسبی برای از سرگیری افزایش‌های قدرتمند خود را از سر بگیرد.

به طور کلی به نظر می رسد هفته پیش رو امکان اصلاح شاخص کل بسیار کم باشد و می‌ توانیم پیش بینی کنیم که هفته پیش رو بورس حالت باثباتی خواهد داشت. کارشناسان معتقدند بورس تا روز یکشنبه بی رونق خواهد بود. چون روز یکشنبه قرار است هیثم بن طارق سلطان عمان به ایران سفر کند و حامل خبرهای مبنی بر آغاز گفتگوهای برجامی باشد.

بورس اوراق بهادار تهران

کدخبر: 895869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟