ارز دیجیتال لونا (Luna) چیست؟ و از کجا بخریم؟

طی این مطلب به ارز دیجیتال لونا خواهیم پرداخت و با صرافی‌های فروشنده آن آشنا می‌شویم؛ پس اگر به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز علاقه‌مند هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ترا لونا چیست؟

پس از مطرح شدن اسم رمزارزی مانند لونا، احتمالا اولین سوالی که ذهن‌تان را درگیر می‌کند این است که این ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ در خصوص این سوال باید اشاره کنیم که لونا با نماد اختصاری LUNA را می‌توان به عنوان ارز دیجیتالی تولید شده از توکن بلاک چین Terra معرفی کرد؛ این رمزارز که از ارزش 23.59 میلیارد دلاری در بازار کریپتوکارنسی برخوردار است، امروز به عنوان نهمین ارز دیجیتال باارزش دنیا معرفی می‌شود. در خصوص ترا هم خالی از لطف نیست که بدانید این پلتفرم، تنها یک بلاک چین فعال با قرارداد هوشمند به‌شمار رفته که از پروژه کازماس استفاده می‌کند. 

پروتکل ترا که در واقع یک پروژه بلاک چین است، توسط Terraform Labs توسعه و طراحی شده تا به کمک ارزهای رمزنگاری شده و برنامه های مالی استارتاپ‌ها برود و باعث رشد آن‌ها شود. در میان ارز‌های رمزنگاری شده‌ای که لونا به آن‌ها‌ قدرت می‌دهد، می‌توان به Terra US Dollar یا همان UST اشاره کرد؛ رمزارزی که پشتوانه‌ آمریکا را به همراه دارد. اما همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره شد، لونا که توکن بومی پروتکل ترا به‌شمار می‌رود، بیشتر در زمینه سهام‌داری، حاکمیت و وثیقه برای استیبل کوین‌های الگوریتمی شبکه کاربرد دارد.

همچنین خالی از لطف نیست که بدانید، ارز دیجیتال لونا به شیوه‌ای طراحی شده که با برخورداری از منبع دینامیکی بتواند مطابق الگوریتم وثیقه پروتکل نوسان کند؛ این مکانیسم وثیقه‌سازی اکوسیستم برای اطمینان از ثبات قیمت کوین‌های پایدار پروتکل ترا ضروری بوده و حائز اهمیت به‌شمار می‌روند. در ادامه بیشتر با رمزارز ترا لونا آشنا می‌شویم و ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

نگاهی بر اهداف رمزارز لونا

احتمالا برای شما هم مانند خیلی از افراد سوال شده که رمزارز لونا به چه صورت و با چه هدفی فعالیت می‌کند؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال، باید اشاره کنیم که استیبل کوین به نوعی از ارز دیجیتال گفته می‌شود که ارزش‌گذاری آن با کمک قیمت دارایی دیگری مشخص می‌شود؛ درست همانطور که ارز‌های فیات توسط طلا و دیگر دارایی‌های ارزشمند پشتیبانی می‌شوند، استیبل‌ کوین‌ها هم به کمک پلتفرم ترا و ارز دیجیتال لونا ارزش‌گذاری می‌شوند.

رمزارز لونا

این پلتفرم که با هدف کاهش رقابت و ایجاد ثبات در بازار کریپتوکارنسی طراحی شده، با کمک الگوریتم‌های استیبل کوین در این راستا قدم برمی‌دارد. این شبکه در صورت دستیابی به موفقیت، می‌تواند تمام محدودیت‌های فنی را برطرف کرده و زیرساخت سنتی بلاک چین را دچار تغییر کند و زیرساخت‌های مالی آزاد را به وجود آورد.

در بیان دیگر این ارز دیجیتال قصد دارد که با کمک استیبل کوین‌ها، به رشد اقتصادی جلوه‌ای عادلانه‌تر ببخشد و به‌جای کمک‌گیری از یک سیستم سیاسی ثابت که از نمایندگان منتخب دولت‌ها به وجود آمده، از یک سیستم غیر متمرکز بهره ببرد. با این وجود همچنان ثابت نگه داشتن قیمت استیبل کوین‌های خانواده ترا اولویت اول آن به‌شمار رفته و هدف اصلی این پلتفرم معرفی می‌شود. 

ارز لونا چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر به دنبال آشنایی با ویژگی‌های رمزارز لونا هستید، بد نیست بدانید که ساختار منحصربه‌فرد این ارز دیجیتال باعث شده که از ترا لونا از قابلیت‌های خاصی برخوردار شود که آن را از سایر پروژه‌ها متمایز می‌کند. در ادامه این بخش‌ با ویژگی‌های کاربردی این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم. 

بهبود امنیت

امنیت را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها برای استیبل کوین‌ها معرفی کرد. گروه توسعه‌دهنده رمزارز لونا، همواره سعی داشتند که به ارائه بالاترین سطح از امنیت بپردازند؛ از همین رو برای تامین امنیت شبکه خود، از سیستم اثبات سهام POS استفاده کرده‌اند؛ خالی از لطف نیست که بدانید این سیستم در بسیاری از رمزارزهای امروزی هم استفاده می‌شود. در این سیستم بیش از 100 ناظر و فرد متخصص قرار گرفته که مانع از بروز هر گونه خرابکاری می‌شوند. 

برخورداری از سرعت بالا

سرعت، یکی از دیگر عواملی بود که باعث پیشرفت ارز دیجیتال لونا در گذر زمان شده است؛ همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، این شبکه در پروتکل اثبات سهام کاربرد داشته و ضمن حفظ کیفیت، سرعت فعالیت‌ها را هم افزایش می‌دهد. جالب است بدانید که به‌طور طبیعی تمام تراکنش‌های موجود در این پلتفرم، حداکثر در زمان 6 ثانیه تایید می‌شوند. 

دارای کارمزد اندک

از دیگر نکاتی که به ارز ترا لونا اهمیت بخشیده، میزان کارمز اندک آن است. این رمزارز به دلیل پیروی از پروتکل اثبات سهم و برخورداری از تعداد محدودی از ناظران شبکه، دارای کارمزد کمی است‌. به‌طور کلی کارمزد انتقال‌ و تراکنش‌ها، تنها به چند سنت محدود شده است؛ این میزان از کارمزد نسبت به شبکه‌ای محبوب مانند اتریوم، بسیار کم و مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود. 

پشتیبانی از قراردادهای هوشمند 

همانطور که در بخش‌های ابتدایی اشاره شد، رمزارز لونا با کمک کیت توسعه کازموس به وجود آمده است؛ این کیت که توانایی پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را دارد، بستری مناسب برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های هوشمند را هم فراهم می‌کند. به‌کار بردن از استیبل کوین‌های مطرح در این شبکه، از دیگر فاکتورهای محبوب‌کننده لونا به‌شمار می‌رود.

لونا

پروتکل دو ارزی

از آخرین ویژگی‌های‌ رمزارز ترا لونا که در امروز قصد داریم با آن آشنا شویم، می‌توان به پروتکل دو ارز آن اشاره کرد. این شبکه جزو معدود بلاک چین‌هایی معرفی می‌شود که به جای یک توکن، از دو نوع توکن در شبکه خود تشکیل شده است.

خرید لونا از صرافی خارجی

حال که به صورت کلی با ارز دیجیتال لونا آشنا شدیم، احتمالا به سرمایه‌گذاری روی آن علاقه پیدا کرده و قصد بهره‌وری از آن را دارید؛ اگر شما هم مانند خیلی از افراد به دنبال خرید ارز لونا هستید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید و با معروف‌ترین ‌صرافی ارائه‌دهنده این رمزارز در سراسر دنیا آشنا شوید.

  • صرافی کوکوین

  • صرافی گیت

  • صرافی بایننس

  • صرافی اف تی ایکس

  • صرافی اوکی اکسچنج

  • صرافی آپ بیت

  • صرافی گلوبال هوبی

  • صرافی کوین ایکس

  • و….

سخن پایانی

ما در مطلب امروز با ارز دیجیتال ترا لونا آشنا شدیم و در خصوص هدف و ویژگی‌های آن اطلاعات مفیدی کسب کردیم. اگر قصد خرید و فروش لونا را دارید، با ورود به یک صرافی معتبر و حرفه‌ای، حساب کاربری خود را ایجاد کرده و سپس اقدام به خرید کنید؛ البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، در ابتدا اطلاعات خود را کامل کرده و سپس سرمایه‌گذاری‌ بدون ریسک را تجربه کنید. امیدواریم که مطالب مفید واقع شده باشد و به میزان مناسبی سطح درک شما را در خصوص ارز دیجیتال لونا افزایش داده باشد. فراموش نکنید که دیدگاه خود را بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کدخبر: 892667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟