شاخص بورس پس از 7 روز ناامیدکننده، رشد کرد + نمادها

به گزارش رکنا، امروز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 1402 شاخص بورس با رشد 45 هزار و 540 واحدی دومین روز هفته را آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 259 هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام که هفت روز گذشته با سقوط همراه شد، امروز با رشد قابل نسبی همراه شد.

امروز شاخص کل هم وزن سبز شد و با رشد 7 هزار و 209 واحدی در ارتفاع 742 هزار و 60 واحد ایستاد.

در ادامه فعالیت بورس امروز، فرابورس سبز شد و با رشد 415 واحدی در ارتفاع 28 هزار و 275 واحد قرار گرفت.

گفتنی است نمادهای فولاد، فملی، شپنا، فارس، شبندر، شتران و شستا بیشترین اثر مثبت را در شاخص بورس امروز داشته اند.

تصویب دو مصوبه مهم از سوی سازمان بورس

قابل ذکر است روز گذشته هیئت مدیره سازمان بورس برای حمایت از بازار سرمایه دو مصوبه مهم را تصویب کرد. نخستین مصوبه مربوط به واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه برای خرید سهام بوده است.

مصوبه دیگر در راستای افزایش زمان اصلاح پرتفوی صندوق‌ های درآمد ثابت از سه ماه به پنج ماه است. طبق این مصوبه «صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت» به جای سه ماه، پنج ماه مهلت دارند که میزان سهام موجود در پرتفوی خود را از ۱۵ به ۱۰ درصد برسانند.

پیش از این مرکز نظارت بر صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری سازمان بورس در ابلاغیه‌ ای از اصلاح حد نصاب خرید سهام در «صندوق‌ های درآمد ثابت» خبر داده بود؛ بر این اساس صندوق‌ های نامبرده ملزم شده بودند که ظرف حداکثر سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به صورت تدریجی و مستمر نسبت به رعایت نصاب‌ های مذکور اقدام کنند.

اکنون ۲ ماه به ضرب الاجل سه ماهه مذکور اضافه شد و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت برای اجرای این مصوبه تا شهریور ماه فرصت دارند.

بورس امروز

کدخبر: 892596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟