مراحل افتتاح حساب ارزی برای گرفتن دلار سهمیه ای
حجم ویدیو: 7.16M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45

به گزارش رکنا، بر اساس آخرین بخشنامه صادر شده از سوی بانک مرکزی، از روز 14فروردین ماه خرید ارز سهمیه‌ای با کارت ملی به حساب ارزی مردم واریز خواهد شد. پیش از این مردم با پرداخت وجه می‌ توانستند نسبت به خرید سهمیه 2000 یورویی خود یا معادل آن نسبت به سایر ارزها از طریق صرافی‌ ها و شعب بانکی منتخب و مجاز اقدام کنند.

اما این روند با تغییراتی مواجه شد. به گونه‌ ای که از این به بعد مردم برای خرید ارز سهمیه‌ ای باید ابتدا حساب ارزی باز کنند و این مبلغ به صورت ارزی به حساب آن‌ ها واریز خواهد شد. براین اساس، افراد باید برای باز کردن حساب ارزی، معادل ریالی 100 دلار را به حساب خود واریز کنند و همچنین، امکان برداشت اسکناس، پنج روز کاری پس از افتتاح حساب ممکن است.

یکی از آسان ترین روش‌ های افتتاح حساب ارزی در بانک ملی، استفاده از سامانه بام است. بدین ترتیب ابتدا باید در بانک ملی صاحب حساب باشید یا اگر نیستید یک حساب افتتاح کنید. در مرحله بعد به سامانه بام بانک ملی به آدرس https://baam.bmi.ir/fa/auth/login مراجعه کرده و در قسمت افتتاح حساب ارزی، حساب مورد نظر خود را انتخاب و سپس مراحل دیگر را طی می کنید.

قابل ذکر است که شنیده ها حاکی از این است که از سال جاری افرادی که ارز سهمیه‌ای دریافت می‌ کنند، این موضوع احتمالا در ارزیابی دریافت یارانه آن‌ ها تاثیرگذار خواهد بود.

کدخبر: 891473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟