متقاضیان خرید خودرو از سامانه وزارت صمت بخوانند / جزئیات مهم

به گزارش رکنا، براساس اعلام وزارت صمت، امکان تغییر اولویت خودرو از شب گذشته فراهم شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اولویت خودرویی که برای 1403 اعلام شده را تغییر دهند.

البته این تغییر اولویت تخصیص خودرو مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورده است چرا که برخی نمی‌دانند کدام گزینه را باید برای تغییر اولویت محصولات خود انتخاب کرده و به اشتباه گزینه" انصراف از طرح" را می زنند.

باید متقاضیان به این نکته توجه کنند که برای تغییر اولویت خودرو باید در بخش جزئیات سفارش گزینه " لغو سفارش "را بزنند تا امکان تغییر خودرو برای‌ آنها فراهم شود. البته آن دسته از افرادی که به اشتباه گزینه" انصراف" زده اند نگران نباشند چرا که امروز انصراف آنها از طرح اصلاح شده و مجدد می‌توانند نسبت به تغییر سفارش خود اقدام کنند.

پیگیری ها نشان می دهد قرار است گزینه "انصراف" از پروفایل سامانه یکپارچه حذف شود تا مردم در تغییر سفارش دچار مشکل نشوند.

اصلاح گزینه «انصراف» در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که برای تغییر خودروی انتخابی به اشتباه گزینه «انصراف» را زده اند، دوباره به سامانه فروش باز می‌گردند تا بتوانند خودوری خود را تغییر دهند.

 امید قالیباف افزود: از روز 5 اردیبهشت که مهلت تغییر خودرو در سامانه فروش یکپارچه آغاز شده است بعضی از متقاضیان به اشتباه گزینه انصراف از طرح را زده و از سامانه حذف شده بودند که بنا شد این موضوع اصلاح شود.

وی ادامه داد: متقاضیانی که از سامانه حذف شده اند نگران نباشند، سامانه به روز رسانی خواهد شد و سهمیه آن‌ها باقی است، بعد از بروز رسانی می‌توانند مجدد وارد سامانه شوند و خودروی خود را تغییر دهند.

امکان برداشت وجه برای همه ثبت نام کنندگان خودرو وجود دارد

مهدی تقدسی با بیان اینکه از ساعت 20 روز 5 اردیبهشت سامانه یکپارچه فروش برای ویرایش نوع خودرو بازگشایی شد، افزود: همه حساب متقاضیان خودرو، باز شده و مردم امکان برداشت وجه واریز شده را دارند.

وی گفت: به همه بانک‌ها برای رفع مسدودی حساب متقاضیان خودرو‌های داخلی و وارداتی نامه ارسال شده و در حال حاضر سازمان حمایت هیچ وجهی را در حساب مسدود نکرده است.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو با بیان اینکه حدود 936 هزار متقاضی در این طرح شرکت و اولویت دریافت کردند افزود: طبق اولویت و موجودی خودروی خودروسازان، پیامک به متقاضیان ارسال می‌شود و فرایند تحویل خودرو آغاز خواهد شد.

دعوتنامه سایپا برای مشتریانی که تکمیل وجه نکردند

حسین کاظمی طرقی با پوزش از مشتریانی که با موعد تحویل فروردین ماه سال جاری نتوانستند پرداخت خود را انجام دهند، افزود: حداکثر تا فردا 6 اردیبهشت ماه برای آن دسته از مشتریانی که تاکنون موفق به واریز وجه نشدند، دعوتنامه جدید صادر خواهد شد.

وی افزود: برای مشتریانی که به واریز وجه اقدام کرده اند نیز در زمان­ تحویل خودرو، مبلغ نهایی محاسبه و در فاکتور خودرو درج خواهد شد بر این اساس­ مابه التفاوت اضافی دریافت شده به مشتری مسترد می‌شود.

 خودروسازان موظف به اصلاح دعوت نامه های اشتباهی به مردم شدند

سید داوود موسوی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مشکلات مردم در عدم رعایت مصوبه 473 شورای رقابت، گفت: براساس مکاتبات صورت گرفته با خودروسازان آنها موظف به اجرای این مصوبه هستند.

وی با بیان اینکه در 26 فروردین ماه و پس از اعلام اولویت بندی ،سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر لزوم اجرای مصوبه شورای رقابت تاکید و ابلاغیه های لازم  را به تمام واحدهای  مربوطه  ارسال کرده است، افزود: حسب پیگیریهای به عمل آمده  خودروسازان قول داده اند دعوت نامه های جدید با لحاظ مفاد  مصوبه مذکور را برای  مشتریان ارسال نمایند  

این عضو هیات مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه ای سازمان حمایت تصریح کرد: اجرای مصوبه شورای رقابت لازم الاجراست و سازمان حمایت هم نظارت لازم را بر این مصوبه خواهد داشت. در این مسیر این سازمان تمام شکایت مشتریان را رسیدگی و برای احقاق حقوق مردم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

شورای رقابت در مرداد ماه سال 1400 طی مصوبه 473 اعلام کرده بود” چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.”

کدخبر: 887860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟