روش گرفتن سهمیه دلار در سال 1402 + فیلم
حجم ویدیو: 14.89M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34

به گزارش رکنا، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید دلارند باید بدانید که قانون بانک مرکزی عوض شده و شما دیگر نمی توانید بروید صرافی ها و دلارتان را به صورت اسکناس تحویل بگیرید. باید حساب سپرده پس انداز ارزی در بانک ها باز کنید و دلارتان را بخرید. البته برای افتتاح حساب باید معادل 100 دلار یا یورو پول در حساب تان داشته باشید که به نرخ امروز حدود 5 ، 4 میلیون تومان می شود که باید موقع افتتاح حساب واریز کنید.

نکته مهم این است که شما وقتی خرید را انجام دادید می توانید 5 روز بعد یا معادل ریالی و یا اسکناس دلاری را تحویل بگیرید اما اگر بخواهید دلارتان را به صورت اسکناس بگیرید سهمیه تان را باید 5 درصد به بانک کارمزد بدهید؛ مثلا شما 2 هزار دلار سهمیه ای تان را با نرخ سامانه معاملات الکترونیک ارزی می گیرید که می شود 80 میلیون تومان.

وقتی اسکناس را بخواهید بگیرید باید 5 ، 4 میلیون تومان به بانک کارمزد بدهید و این حساب تان هم باید تا 6 ماه باز بماند؛ یعنی باید همان 5 ، 4 میلیون تومانی که اول واریز کردید 100 دلار در حساب تان باقی بماند؛ به عبارتی دیگر حدودا به 9 ، 8 میلیون تومان از پول تان اصلا دسترسی ندارید و دلار برای شما گران تر از آن سامانه معاملاتی حساب می شود.

نکته مهم بعدی این است که کسانی که در سال 1401 دلار گرفتند 365 روز بعد از آن روزی که گرفتند می توانند امسال بروند و دلارشان را بگیرند.

کدخبر: 887722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟