مجمع تشخیص مصلحت مصوبه واردات خودرو کارکرده سواری را حذف کرد

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه مجلس موضوع واردات خودرو های کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ را حذف کرد به خبرنگاران گفت: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و در صحن علنی مجلس مصوبه واردات خودرو کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال تصویب شد و در ادامه نیز شورای محترم نگهبان از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس افزود: فقط واردات خودروهای سواری از این مصوبه البته حذف شد و موضوع واردات کشنده‌ها و... باقی ماند، چرا که هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود.

وی تصریح کرد: از آنجاکه روزهای پایانی سال بود و برای جلوگیری از تصویب بودجه به صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش را حذف کردیم.

نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: پیش از تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در مجلس در جریان بررسی بودجه، وزارت صمت اقدامات لازم برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود. بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبه هیأت وزیران و هماهنگی با بخش‌های نظارتی آن را اجرایی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ بنابراین مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی کند.

کدخبر: 881159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟