فروش اجباری بلیط هواپیما به مقصد این 7 شهر ممنوع شد

به گزارش رکنا، محمد محمدی بخش درخصوص اقدامات نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در عملیات پروازهای نوروز 1402 اظهار کرد: بازه زمانی سفرهای نوروزی امسال به سه دوره از؛ 24 اسفندماه تا سوم فروردین، روزهای 4، 5، 6 فروردین و همچنین روزهای 12 و 13 فروردین تقسیم شده است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی فرودگاهها و ایرلاین‌ها برای انجام عملیات پروازهای نوروزی افزود: برای صدور مجوز پروازهای برنامه‌ای و فوق‌العاده برنامه‌ریزی شده و مطابق ظرفیت اعلام شده عملیات پروازی در این ایام صورت خواهد گرفت.

وی از ممنوعیت فروش بسته پروازی از مبداء تهران به مقاصد مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و تبریز خبر داد و گفت: این مقاصد حدود 80 درصد پروازها را به خود اختصاص می‌دهند  و ایرلاین‌ها موظفند در این مسیرها پروازهای خود را روی سامانه قرار داده و بدون بسته به فروش برسانند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: در خصوص بحث گرانفروشی و فروش اجباری بسته سفر و همچنین فعالیت بعضی از سایت ها و دفاتر فروش غیر مجاز با هماهنگی ضابط قضایی، معاون دادستان، سازمان تعزیرات، گشت های نظارتی آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

محمدی‌بخش بیان کرد:‌ علاوه بر اقدامات قضایی، محدودیت در مسیرهای پُرتقاضا و خارجی برای ایرلاین ها و آژانس از جمله اقدامات سلبی و امتیازاتی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد و گفت: در صورت تکرار تخلف تا مرز تعلیق و رفع امتیاز شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی پیش خواهیم رفت.

کاپیتان محمدی بخش با بیان اینکه حقوق مسافر موضوع جدی سازمان هواپیمایی کشوری است، گفت: در این خصوص بخشنامه های متعددی ابلاغ شده و از دادسرای رسانه خواسته‌ایم سایت‌های غیرمجاز را به عنوان اخلال گران عرضه بلیت با قیمت‌های نجومی مسدود کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل برابر نبودن عرضه و تقاضا در این بخش، گفت: از مردم می‌خواهیم بلیت را از مراکز رسمی، مجاز و همچنین ایرلاین‌ها خریداری کنند. چنانچه فردی از سایت های مجاز، ایرلاین ها و دفاتر فروش، بلیتی خارج از این چارچوب خریداری و مبلغ اضافه پرداخت کند با حکم قضایی با مراکز مذکور برخورد خواهیم کرد.

کدخبر: 877147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟