گازرسانی به‌ تمام نقاط ایران بدون اختلال ادامه دارد

به گزارش رکنا، غلام‌رضا کوشکی، رئیس مرکز راهبری گاز ایران اظهار داشت: میزان مصرف گاز از اویل دی ماه بالغ بر 600 میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری ثبت شده و حداکثر مقدار مصرف در روز پنجشنبه 685 میلیون متر مکعب بود که 80 درصد از گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف شد.

وی افزود: میزان مصرف گاز در سال‌های قبل هم خارج از الگو بود و در مقایسه با سال گذشته مصرف خانگی 600 میلیون متر مکعبی را در اواخر دی ماه شاهد بودیم یعنی سال گذشته 27 دی ماه مصرف خانگی 600 میلیون متر مکعبی را ثبت کردیم. اما امسال هوا سردتر بود و در نیمه آذر ماه میزان مصرف گاز به 600 میلیون متر مکعب در بخش خانگی رسید.

رئیس مرکز راهبری گاز ایران ادامه داد: با پایداری سرمای از اوایل دی ماه، مصرف گاز بالای 600 میلیون مترمکعب بود و این میزان از مصرف تداوم داشت و برای آمادگی کامل شبکه فرصت نداشتیم.

وی افزود: با توجه به مناطق مختلف، الگوی مصرف در بخش خانگی و تجاری متفاوت است به عنوان مثال الگوی مصرف برای هر خانوار تهرانی روازنه حدود 10 متر مکعب گاز تعیین شده، اما این میزان از مصرف در شهر تهران دو برابر است و در استان‌های سردسیر نیز افزایش مصرف را شاهد هستیم.

رئیس مرکز راهبری گاز ایران گفت: با پوشیدن لباس گرم، پوشاندن دریچه کولر، تنظیم دمای رفاه منزل، محیط‌های اداری و محیط‌های تجاری به 18 تا 21 درجه باشد که می‌توان به الگوی مصرفی رسید.

کوشکی افزود: مدیریت تولید گاز با شرکت ملی گاز و مدیریت مصرف با مردم عزیز است که راهکار‌های متفاوتی برای مصرف وجود دارد در بعضی از راهکار‌ها که هم زمانبر و مستلزم هزینه هستند مانند استفاده از پنجره‌های دوجداره یا عایق کاری سیستم موتورخانه، اما راهکار‌های وجود دارد که بدون هزینه و به راحتی می‌شود آن‌ها را انجام داد و در کاهش مصرف گاز بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز و فردا تداوم سرمای را داریم و دو تا موج بارشی و سرما هم در این هفته وارد کشور می‌شود و از مردم عزیز می‌خواهیم کمک کنند که همه هموطنان عزیز از نعمت گاز بهره‌مند باشند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 861117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟