ضرب‌الاجل سازمان حمایت به خودروسازان/‌ شرکت‌ ها‌ ملزم به اجرای همه تعهدات خود‌ تا نیمه بهمن شدند‌

به گزارش رکنا، حسین فرهیدزاده‌‌ اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده به معوقات خودروسازان ورود کرده‌ایم و جلساتی نیز با معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در این خصوص برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ خودروسازان باید تعهدات معوق خود بابت فروش خودرو در سال 1401 و پیش از آن را تا 15 بهمن 1401 تحویل دهند، همچنین خودروسازان ملزم شدند تعهداتی که از این تاریخ به بعد است را حداکثر تا زمان اعلام شده در قرارداد، تحویل مشتری بدهند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده تاکید کرد: در همین راستا اگر خودروسازان به تعهدات خود عمل نکنند، علاوه بر سود مشارکت، باید جریمه تاخیر نیز پرداخت کنند. در راستای مصوبه هیات دولت با موضوع آیین‌نامه حمایت از مصرف‌کننده خودرو، این سود مشارکت و جریمه تاخیر باید پرداخت شود.

فرهیدزاده افزود: در قراردادها سود مشارکت با جرایم تاخیر ارتباط دارد و شرکت های خودروساز موظفند با حداقل نرخ سود بانکی متناسب با مدت قرارداد سود مشارکت را در قرارداد لحاظ کنند.

وی با اشاره به وجود آیین‌نامه‌ای مشابه آیین‌نامه جدید در گذشته، تصریح کرد: مشابه این ابلاغ وجود داشته است اما با توجه به شرایط تصمیم گرفته شده بود تا این سود مشارکت پرداخت نشود ، ولی در حال حاضر در قراردادهای جدید، خودروسازان باید سود مشارکت را لحاظ کنند و تا نیمه بهمن‌ امسال هم باید همه تعهدات خود را اجرایی کنند.

منبع: فارس

کدخبر: 860069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟