خودرو در ایران کیلویی قیمت گذاری می شود

به گزارش رکنا، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهایی که در بازار ایران تولید می‌شود، ارزان‌ترین خودروهای روز دنیا هستند و تولید آنها با مدل‌های جدید بدون هیچ آپشن تازه‌ای عرضه می‌شود.

امیرحسین کاکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: عمده معاملات خودرویی که در بازار انجام می‌شود و در قیمت‌گذاری تعیین‌کننده‌ است، دست عده‌ای خاص است که از آنها به عنوان دلال و یا سرمایه‌گذاران بزرگ یاد می‌شود.

وی افزود: حتی آمارهای قبلی که از سوی خودروسازان طول ۴ سال گذشته منتشر شد نیز تاییدکننده این امر است؛ خودروسازان طی آماری گفتند که هر فردی که خودرویی از ما خریداری می‌کند، به احتمال بالای ۵۰ درصد از خودرو استفاده نمی‌کند و آن را به عنوان سرمایه نگه‌ داشته‌ است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه در خصوص تاثیرپذیری قیمت‌ خودروها در بازارهای داخلی از نرخ ارز گفت: چسبندگی نرخ ارز و قیمت خودرو در بازارهای داخلی نیز بالا است؛ خودروهایی که در بازار ایران تولید می‌شود، ارزان‌ترین خودروهای روز دنیا هستند و تولید آنها با مدل‌های جدید بدون هیچ آپشن تازه‌ای عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت قیمت‌گذاری آنها نیز کیلویی است و طبیعی است که با افزایش نرخ ارز قیمت آنها نیز افزایش پیدا کند.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 850748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟