مرغ ایرانی به کویت  صادر می شود

سید محمد آقامیری در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات گفت: اکثر کشور‌های دنیا درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و از آنجایی که کشور ما عاری از این بیماری است، آن‌ها برای واردات مرغ از ایران درخواست کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور‌های اطراف وحتی انگلیس که ۵۰ درصد مرغداری‌هایش درگیر بیماری آنفلوآنزای است، دنبال محصولات سالم از کشور‌های دیگر هستند، گفت: به همین دلیل برخی از این کشور‌ها از جمله کویت درخواست واردات از ایران کرده‌اند.

آقامیری در پاسخ به این سوال که واردات کویت از ایران در چه مرحله‌ای است و چه پاسخی به تقاضای آن‌ها داده‌اید، گفت: مکاتبات ایمیلی و اداری با آن‌ها داشته‌ایم و مسئولان کویتی درخواست خود را مطرح کرده‌اند، ما هم به اتحادیه مرغداران اعلام کردیم که بازاریابی انجام دهند و محصولات خود را به آن‌ها بفروشند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این باره که قرار است چه میزان مرغ به کشور کویت صادر شود، اظهار داشت: ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد و آمادگی داریم به هر میزان که نیاز داشته باشند، مرغ صادر کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا به غیر از کویت کشور‌های دیگری هم درخواست کرده‌اند و میزان درخواست‌شان چقدر است، گفت: کشور‌های دیگری هم وجود داشته و تاکنون هم صادرات مرغ داشته‌ایم، اما جزئیات آن توسط معاون دامپزشکی باید اعلام شود.

منبع : فارس

کدخبر: 845279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟