صندوق پالایشی و ارزش مسکن بورس امروز را مثبت کرد + جدول نمادها

به گزارش رکنا، بورس امروز سه شنبه 24 آبان ماه 1401 با رشد مواجه شد. شاخص کل بورس امروز با رشد 2 هزار و647 واحدی در کانال یک میلیون و 410 هزار واحد قرار گرفت.

امروز شاخص کل هم وزن مثبت شد و با رشد یک هزار و 64 واحدی در ارتفاع 399 هزار و 881 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس امروز مثبت شد و با رشد 27 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 446 واحدی قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت را نمادهای خودرو، شستا، حکشتی، شتران، فملی، شپنا و فولاد بر بورس گذاشتند.

اگر چه روند صعودی دلار در هفته‌های گذشته، به سبزپوش شدن بورس کمک کرد، اما تداوم آن برای دو روز متوقف شد. باید دید در آینده قیمت دلار چه نوسان‌ هایی خواهد داشت و لایحه بودجه‌ چه سرنوشتی پیدا می‌ کند.

در کنار اینها مسائلی نظیر انتخابات در آمریکا هم روی چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌انداز رونق بورس تاثیرگذار خواهند بود. پرونده پیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو سعی دارد عوامل موثر بر روند بهبود بازارسرمایه را زاویه دید فعالان و مدیران بازارسرمایه مورد بررسی قرار دهد.

تاثیر صندوق پالایشی و ارزش مسکن در بورس و فرابورس امروز

لازم به ذکر است از امروز سه شنبه 24 آبان طبق اصلاحیه پیشنهادی سازمان بورس که بعد از تصویب در هیات دولت در اساسنامه صندوق پالایش یکم انجام شد، فعالیت بازارگردانی صندوق پالایش یکم آغاز می‌شود.

بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس تهران، از فردا فعالیت بازارگردان صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم در بورس تهران آغاز خواهد شد. با شروع به کار بازارگردان‌های این صندوق قابل معامله در بورس و انجام عملیات صدور و ابطال واحدها، انتظار می‌رود ظرف روزهای آتی قیمت واحدهای این صندوق به مرور افزایش یافته و به ارزش ذاتی خود (NAV) نزدیک شود.

همچنین نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور که در روز سه شنبه هفته گذشته (۱۹مهر ماه۱۴۰۱) در فرابورس ایران با نماد “ارزش مسکن” پذیره نویسی آن آغاز شد و قرار است تا دوم آبان ماه نیز ادامه یابد، اولین صندوق در این حوزه است که صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت های تابعه، آن را پایه گذاری کرده اند تا از منافع آن علاوه بر عموم مردم، بازنشستگان این صندوق نیز بهره‌مند شوند.

بورس اوراق بهادار تهران

کدخبر: 843305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟