صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

به گزارش رکنا، قابلیت نقدشوندگی بالا ، ضامن نقدشوندگی ، سود تضمینی ،امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه و ریسک پایین از جمله ویژگی های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت می باشد که در ادامه به شرح کامل آن می پردازیم.

در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت به دلیل اینکه ریسک حداقل است ۷۰%-۹۰% از دارایی های صندوق را در گواهی سپرده بانکی، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند.

با توجه به صلاح دید مدیر صندوق باقیمانده دارایی صندوق در بازار سرمایه که پرریسک است، سرمایه گذاری خواهد شد. بطور معمول صندوق با درامد ثابت حداقل سود تضمین شده خواهد داشت. اینکه چرا افراد در بورس ضرر می کنند دلایل متعددی دارد اما شما می توانید با انتخاب صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در مدت زمان تعیین شده به سرمایه گذاران خود سود پرداخت می نمایند.

یکی از مهمترین مزیت صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت می توان به قابلیت نقد شوندگی بالای آنها اشاره کرد نکته قابل توجه این که اکثر این صندوق ها یک رکن به نام ضامن نقد شوندگی دارند که معمولا این نهاد یک نهاد مالی معتبر می باشد که این ضمانت موجود باعث میشود تا سرمایه گذاران با آرامش بیشتری سرمایه گذاری کنند.

انواع صندوق درآمد ثابت

صندوق های درآمد ثابت، خود به دوسته تقسیم میشوند.

1- صندوق درآمد ثابت با تقسیم سود: در این نوع از صندوق های درآمد ثابت در زمانهایی مشخص از هر ماه مبلغی به حساب سهامداران به عنوان سود توزیع میشود که صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت کمند از این نوع میباشد.

2- صندوق درآمد ثابت بدون تقسیم سود: این نوع از صندوق های درآمد ثابت تقسیم سود ندارند و سهامداران از تفاوت قیمت صدور و ابطال آن منتفع میشوند.

کدخبر: 837602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟