گازپروم: لوله های نورد استریم باید تعویض شود

به گزارش رکنا، به نقل از از خبرگزاری رویترز؛ میلر که پیش از این گفته بود تعمیرات خطوط لوله آسیب دیده نورد استریم ، بیش از یک سال طول می کشد، در گفت و گو با شبکه یک تلویزیون دولتی روسیه به نقل از کارشناسان گفت که به منظور ازسرگیری فعالیت این خطوط لوله، پس از این اقدام تروریستی، در واقع بخش بزرگی از آنها باید در مسافت زیادی قطع و تعویض شود و در واقع باید در این بخش خط لوله تازه ای بسازیم.

وی افزود: این خط لوله به منظور بازگردانده شدن یکپارچگی، باید تقویت شود که این کار در طول صدها کیلومتر در هنگام خالی بودن در مقایسه با هنگامی که از آب دریا پرشده، تفاوت بسیاری دارد.  

تحقیق درباره نشت ماه گذشته گاز طبیعی از خطوط لوله آسیب دیده نورد استریم یک و ۲ که برای انتقال گاز روسیه به آلمان از بستر دریای بالتیک ساخته شده، ادامه دارد و روسیه آن را با اشاره به غرب، تروریسم بین المللی دانسته و اتحادیه اروپا هم آنرا خرابکاری خوانده است. از هیچ یک از این خطوط لوله که بیش از یک هزار کیلومتر از آنها در زیر دریا قرار گرفته، در هنگام آسیب دیدن و شکافتگی، گاز منتقل نمی شده است.  

ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه چند روز پیش با پیشنهاد تاسیس یک مرکز گاز در ترکیه گفته بود که بهترین مسیر برای انتقال گاز به اتحادیه اروپا، پس از نشت گاز در خطوط لوله نورد استریم، این کشور است.

میلر با اعلام اینکه مذاکرات جدی روسیه با ترکیه در این باره از هفته آینده آغاز می شود، اظهار داشت: این شرکت می تواند با ساخت خط لوله های تازه به موازات خط لوله عملیاتی کنونی ترک استریم از طریق دریای سیاه، عرضه گاز را به ترکیه افزایش دهد و اسناد طراحی آن هم آماده شده است. در این صورت عرضه سالانه گاز از مسیر دریای سیاه؛ در مقایسه با ۵۵ میلیارد متر مکعب ظرفیت هر یک از خطوط نورد استریم و 31 میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت انتقال خط لوله ترک استریم، می تواند به ۶۳ میلیارد متر مکعب برسد.

کدخبر: 832995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟