وزیر صمت وارد استان مازندران شد

به گزارش رکنا، فاطمی امین پس از ورود به استان مازندران در شهرستان آمل مورد استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مسئولان محلی قرار گرفت.

ادای احترام به ساحت مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس در امامزاده ابراهیم(ع) آمل، بازدید از واحد تولیدی کاله در آمل ، شرکت آب بند در بابل و همچنین کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر در سفر کاری وزیر صمت برنامه‌ریزی شده است.

بازدید از صنایع چوب و کاغذ، فولاد البرز ، کشت و صنعت شمال ایرانیان، فاز ۲ شهرک صنعتی ساری و شرکت آرین سینا از دیگر برنامه های کاری فاطمی امین در مازندران است.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی مازندران در استانداری پایان بخش سفر استانی و یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به مازندران خواهد بود.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

منبع: ایرنا

کدخبر: 831084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟