سورن رسماً جایگزین سمند و 405 شد

به گزارش رکنا، هم‌زمان با رویداد مهم توقف تولید سمند و پژو 405، خطیبی مدیرعامل ایران‌خودرو در سایت تولیدی تبریز حضور یافت و با اعلام برنامه تولید روزانه 400 دستگاه سورن در این سایت، افزایش ظرفیت تولید را نیازمند حمایت دولتمردان و تصمیم‌گیران استان و شبکه بانکی کشور دانست.

وی گفت: امروز شاهد دو اتفاق مهم در ایران‌خودرو شامل توقف تولید دو خودرو قدیمی و خاطره‌ساز و همچنین به صفر رسیدن خودروهای ناقص  ایران‌خودرو هستیم.

خطیبی این دو رویداد را دارای خیر مطلق برای ایران‌خودرو و صنعت و اقتصاد ملی دانست و تصریح کرد: در طول سال‌های تولید، 3.786.194 دستگاه خودرو سمند و 405 به تولید رسیده که سمند سهم 1.510.745 دستگاهی از این تعداد داشته است.

وی با بیان این‌که کنار گذاشتن این دو خودرو که بخش قابل توجهی از تولید ایران‌خودرو را به خود اختصاص می‌داده دارای چالش‌هایی است، گفت: به دلیل احترام به سلایق و خواست مشتریان و به‌روزآوری محصولات، تولید این دو خودرو را متوقف کردیم تا آن‌ها را با محصولات به‌روز و با کیفیت جایگزین کنیم.

وی از جایگزینی محصولاتی نظیر تارا، خانواده دنا و سورن با محصول سمند و 405 خبر داد و گفت: محصولات جدید دیگری به سبد تولیدات ایران‌خودرو افزوده خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو صفر شدن خودروهای ناقص را اتفاقی مبارک برای صنعت خودرو خواند و گفت: در بهمن‌ماه سال گذشته بیش از 80 هزار دستگاه محصول ناقص در ایران‌خودرو دپو شده بود که به صفر رسیده و پایان یافته است.

وی با بیان این‌که تعریف تولید در ایران‌خودرو به تولید کامل و بدون کسری به جای تولید ناقص و کالای در جریان ساخت تغییر کرده، گفت: درحال حاضر آمار تولید ایران‌خودرو مبتنی بر تولید آماده عرضه به مشتری است.

وی افزایش 25 درصدی شاخص‌های کیفیت و کاهش هزینه را از دستاوردها و نتایج حذف خودروهای ناقص دانست و گفت: شناسایی گلوگاه‌های تولید نیز از نتایج عبور مستقیم تولید است، به‌گونه‌ای که پیش از این تصور بر این بود که اقلام و قطعات الکترونیک عامل توقف تولید بوده، اما با عبور مستقیم روشن شد که برخی از قطعاتی که به صورت کامل از منابع داخلی تامین می‌شود نیز خطوط تولید را با توقف مواجه می‌کنند.

خطیبی به افزایش شاخص‌های کیفیت محصولات اشاره کرد و گفت: از شرایط گذشته فاصله گرفته‌ایم، اما کیفیت مسیری بی‌پایان است که همواره برای بهبود شرایط در تلاش هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو،گفت: افزایش 50 درصدی شمارگان تولید، توقف تولید ناقص و تکمیل و تجاری‌سازی آن‌ها، سامان‌دهی فروش، افزایش گارانتی محصولات به سه سال یا 60 هزار کیلومتر پیمایش، طراحی نمونه خودرو برقی تارا از جمله اقدامات ایران‌خودرو در این مسیر به‌شمار می‌رود.

خطیبی معرفی نمونه نیمه صنعتی تارا برقی را از اقدامات اخیر ایران‌خودرو در اجرای فرمان رییس جمهوری دانست و گفت: این خودرو با یک بار شارژ قابلیت طی مسیر 300 کیلومتری را خواهد داشت. البته ایران‌خودرو این آمادگی را دارد تا با ایجاد زیرساخت شارژر در سطح کشور توسط نهادهای مرتبط، این محصول را به تولید انبوه برساند.

وی با بیان این‌که مقدمات واگذاری سهام درون‌شرکتی نیز انجام شده، گفت: قیمت‌گذاری و کارشناسی‌های لازم برای این موضوع صورت گرفته است.

وی ارتقای کیفیت محصولات را دیگر خواسته حاکمیت و مردم دانست و گفت: گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیانگر کاهش 38 درصدی مراجعات به شبکه خدماتی از خردادماه امسال بوده است.

خطیبی با بیان این‌که صادرات سودده و اقتصادی را دنبال می‌کنیم، گفت: محصولات صادراتی قیمت‌گذاری شده و توافقات برای صادرات به کشورهایی همچون روسیه و ونزوئلا انجام شده است. علاوه بر این به زودی تارا و آتامان در جاده‌های روسیه و تارا و دنا در ونزوئلا تردد خواهند کرد.

به گفته خطیبی صادرات قطعه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری داشته که توفیق مهمی به شمار می‌رود.

وی عرضه در بورس کالا را روشی برای توقف زیان‌دهی و کشف قیمت واقعی محصولات خواند و گفت: با فروش هایما در بورس کالا شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار آزاد بوده‌ایم.

وی از تولید 40 دستگاه ری‌را در روزهای آینده برای اجرای مراحل آزمون و اخذ استانداردهای لازم برای آمادگی تولید انبوه در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: محصول پروژه TF21 که خودرویی به روز و در سطح کلاس جهانی است نیز به زودی رونمایی و معرفی خواهد شد.

خطیبی گفت: راه‌اندازی خط بدنه و رنگ در تبریز نیازمند 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و باید در هیات مدیره ایران‌خودرو مصوب شده و مورد حمایت دولت مردان و شبکه بانکی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

کدخبر: 830345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟