مردم حق دارند ناراحت باشند / مشکل تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی مدیران خودرو حل می شود

به گزارش رکنا، شرکت مدیران خودرو که تاخیر بیش از 5 ماه در تحویل خودرو داشت به گفته بهرام شریعت، رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی مدیران تحویل خودروهای تاخیری آغاز شده است.

بهرام شریعت

بهرام شریعت، رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی مدیران در نشست خبری که روز گذشته در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر شعار مشتری مداری و عدم تحویل خودروهای ثبت نامی فروردین ماه که بیش از 5 ماه از آن می گذرد، گفت: شرکت مدیران خودرو شرکتی است که هیچ خودرویی که هنوز قطعات آن به ایران نرسیده باشد را به فروش نمی رساند.

مدیران خودرو با مشکل ترخیص مواجه شد و به همین دلیل در تحویل خودروها تاخیر داشتیم، اما تمام این خودروها تولید شده و مشکلات مربوط به تغییرات مکرری است که در مقررات و نحوه ترخیص قطعات و خودروها بوجود می آید که آن هم دست ما هم نیست. خودرو تامین شده قطعه وارد و تولید کردیم و اصولا برای ما نگهداری خودرو در پارکینگ و هوای گرم بم بسیار کار اشتباهی است.

وی در ادامه افزود: ما همیشه به دنبال این بوده و هستیم که خودروها را سریع تحویل دهیم. خوشبختانه در حال حاضر مشکل ترخیص خودرو در گمرک حل شده است. تحویل خودروهای تاخیری بنا به تعهدی که به مشتریان داشتیم ظرف دو سه هفته اخیر آغاز شده است. مشتریان به دلیل این تاخیر حق دارند که ناراحت شدند و ما بیشتر ناراحت هستیم، زیرا نیت ما این نبوده است که پول بگیریم و خودرو تحویل ندهیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مدیران خودرو درخصوص نحوه قیمت گذاری این شرکت که با هر فراخوان افزایش می یابد، گفت: خودروهای مدیران خودرو از ابتدای سال 1401 تا به امروز هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است. افزایش قیمت ها مربوط به تغییرات افزایش نرخ حقوق گمرکی از دلار4200 تومانی به نرخ ETS است. البته وزارت صمت برای این که تغییر نرخ فشار اقتصادی برای مردم به همراه نداشته باشد، نرخ های مربوط به ETS را کاهش داد. در مجموع برآیند این تغییرات باعث شد که نرخ حقوق گمرکی محصولات ما افزایش یابد. افزایش قیمتی که در سال 1401 رخ داده است به این دلیل است و به قیمت های سال گذشته افزوده شده است.

شریعت درخصوص فروش چراغ خاموش تیگو8 که سال گذشته علیرغم ورود سازمان حمایت متوقف شده بود، گفت: سال گذشته تیگو8 نفروختیم تا این که رسیدگی های مجدد انجام شد و در نهایت برای اولین بار تیگو 8 را در قرعه کشی وزارت صمت عرضه کردیم. ما نه چراغ خاموش و نه چراغ روشن از زمانی که سازمان حمایت ورود کرد تیگو را نفروختیم.

وی در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر این که آیا تا پایان سال افزایش قیمت خواهید داشت یا نه، گفت: ان شاالله افزایش قیمت نخواهیم داشت اما اگر شاهد افزایش عجیب غریب نرخ ارز بودیم، چاره ای نداریم که متناسب با آن افزایش قیمت داشته باشیم. عمده بحث ما تبعیت از نرخ ارز است.

رئیس هیات مدیره شرکت مدیران خودرو با بیان این که مدیران خودرو از افزایش نرخ محصولات نه تنها خوشحال نمی شود بلکه ناراحت هم می شود،گفت: زمانی MVM ایکس 33 را به قیمت 33 میلیون تومان عرضه می کردیم و 68 درصد بازار را در دست داشتیم. آن برهه زمانی برای ما مطلوب تر از این است که قیمت چند صد میلیون باشد و مردم توان خرید نداشته باشند. هدف ما این است که محصولات خود را در تیراژ انبوه تولید کنیم تا همه مردم توان خرید داشته باشند.

شریعت در پاسخ به سوال آخر رکنا مبنی بر این که اگر قیمت محصولات مدیران خودرو تابع نرخ ارز است، چرا زمانی که قیمت دلار کاهش می یابد، قیمت های شما نه تنها کاهش نمی یابد بلکه افزایش هم می یابد، گفت؛ نباید انتظار داشت که قیمت ها ثانیه ای تغییر کند. امروز ممکن است قیمت ارز بالا یا پایین آید، اما در انبار انبوهی از قطعات وجود دارد که از قیمت قبلی ارز است. اینکه قیمت ارز فوری پایین بیاید ما به موجودی انبار خود نگاه می کنیم. بارها قیمت ارز تا 32 هزار تومان افزایش یافته اما چون در انبار موجودی داشتیم قیمت ها را تغییر ندادیم.

درخواست مدیران خودرو از دولت: «معدن مس می‌‌ خواهیم!»

بهرام شریعت در این نشست خبری ضمن بیان تاریخچه مدیران خودرو و برنامه ریزی های این شرکت در 5 سال آینده گفت: این شرکت یک پیشنهاد به دولت داده است. در این پیشنهاد ذکر شده که دولت یک معدن مس یا پانیوم به مدیران خودرو اختصاص دهد.

به گفته شریعت، این اقدام موجب تولید موتور الکترونیکی و باتری خودروهای برقی می‌شود. اما دولت هنوز جوابی به این پیشنهاد نداده است.

بهرام شریعت گفت: مدیران خودرو توانسته از ابتدای سال ۱۳۸۱ تا کنون، ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و همچنین سومین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش در کشور شود.

این شرکت خودروسازی چشم‌انداز فروش ۱۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ را برای خود مشخص کرد که برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ میزان این فروش به ۳۵۰ هزار دستگاه نیز برسد. البته تولید خودروهای الکترونیکی جزو برنامه چشم انداز پنج ساله این شرکت است.

همچنین شرکت مدیران خودرو بیان کرد که علاوه بر دو کارخانه‌ای که در حال فعالیت هستند، قرار است که یک کارخانه سومی راه اندازی شود. این کارخانه نیازمند ۲۰ میلیون متر زمین است. قرار است که بخشی از این زمین، به کارخانه تولید خودرو و بخش دیگر برای شهرک صنعتی اختصاص یابد.

کدخبر: 819447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟