قیمت جدید برنج اعلام شد

به گزارش رکنا، حسن تقی‌زاده، رییس اتحادیه برنج فروشان بابل درباه قیمت برنج می‌گوید: طارم و هاشمی کیلویی ۹۷ هزار تومان، شیرودی کیلویی ۵۵ هزار تومان، ندا کیلویی ۵۰ هزار تومان و فجر کیلویی ۶۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.این نرخ‌ها در بنکداری شهرهای شمالی است و بنکداری تهران می‌تواند بر این قیمت‌ها ۳ درصد سود در نظر بگیرد.

این قیمت‌ها در حالی در بازار برنج مشاهده می‌شود که به‌تازگی خبرهایی مبنی بر کاهش قیمت برنج نیز منتشر شده است.

فعالان بخش شالکوبی برنج در شمال کشور در این باره می‌گویند: قیمت برنج در سال گذشته حباب داشت که در سال جدید حباب آن ترکیده است؛ به طوری که در مازندران شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی هر کیلوگرم برنج ایرانی هستیم.

به گفته آنها، در حال حاضر بهترین برنج ایرانی در شالیکوبی ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و میزان عرضه این محصول به بازار زیاد شده است.

قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی نیز می‌گوید: قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی به ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزایش تولید کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.

وی عنوان می‌کند: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبارها پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

البته پیش از این، مجید حسنی‌مقدم، معاون بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی خبر داده بود: امسال میزان برنج تولید داخل در وضعیت مطلوب قرار دارد و شاخص‌های بازار هم این موضوع را نشان می‌دهد که قیمت‌ها نزولی است.

جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج ایران هم عنوان می‌کند: با توجه به افزایش تولید برنج افت قیمت خوبی در مرداد و شهریور به نسبت تیرماه خواهیم داشت.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 815546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟