قیمت جدید سیمان اعلام شد

به گزارش رکنا، بررسی قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی حاکی از آن است که سیمان تیپ ۱ آبیک در حال حاضر در بازار ۵۱ هزار تومان قیمت دارد و سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در حال حاضر در بازار ۵۹ هزار تومان قیمت خورده است و سیمان تیپ ۵ تهران نیز ۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.

گفتنی است که قیمت سیمان در بورس کالا در روزهای اخیر کاهش یافته است؛ قیمت سیمان روز چهارشنبه در بورس کالا تا ۳۶ هزار تومان کاهش یافت و این در حالی است که تا یک روز پیش از آن این محصول در بورس ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شد.

قیمت سیمان در بازار آزاد نیز این روزها کاهش یافته است؛ در روزهای گذشته قیمت سیمان در بازار آزاد تا ۹۰ هزار تومان بالا رفته بود ولی این روزها سیمان تیپ ۲ ساوه در بازار آزاد در بازه قیمتی ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان قرار دارد؛

با توجه به عرضه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیمان در بورس کالا در آخرین روز معاملاتی هفته، امیدواری‌ها نسبت به آینده بازار افزاییش یافت. حال طبق اعلام مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، هر هفته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود.

تنش‌ ها در روسیه و اوکراین سیمان را گران می کند؟

به دنبال افزایش قیمت‌ زغال‌سنگ، کک نفتی و نفت خام در پس‌ زمینه درگیری روسیه و اوکراین، انتظار می‌رود قیمت سیمان در بازارهای جهانی ۶ تا ۱۳ افزایش یابد.

زغال سنگ مهمترین عنصر کلینکر است که یک ماده خام حیاتی مورد استفاده در صنعت تولید سیمان است. علاوه بر افزایش روزافزون قیمت زغال سنگ، قیمت تمام شده فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوئیل نیز در بازارهای بین المللی در حال افزایش است که تاثیر بسیار بدی بر هزینه تولید مواد اولیه سیمان و مواد بسته بندی می‌گذارد.

کدخبر: 798691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟