هیچکس از قیمت تخم مرغ راضی نیست ! / شهریور قیمت تخم مرغ به شانه ای 100 هزارتومان می رسد ؟

به گزارش رکنا، بررسی ها حاکی از آن دارد که قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. هفته گذشته قیمت یک شانه دو کیلویی تخم مرغ حدود 65 هزار تومان بود، اما در حال حاضر بین 75 تا 77 هزار تومان به فروش می رسد.

در این خصوص حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران به رکنا گفت: تخم مرغ قیمت مصوب ندارد. قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 35 هزار و 500 تومان برای آزادسازی تخم مرغ اعلام شد. این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری و برای تولید کننده تقریبا 45 هزار تومان است.

اوایل شهریور ماه قیمت تخم مرغ باید افزایش یابد / مرغداران ضرر می دهند

وی ادامه داد: قرار شد فعلا تا دوران گذار بحث آزادسازی ارز یک قیمت را از طرف تشکل ها اعلام کنیم تا اوایل شهریور ماه دوباره قیمت گذاری جدید انجام شود و قیمت ها واقعی شود. قیمت پیشنهادی که اتحادیه به دولت اعلام کرد کیلویی 48 هزار تومان است. لذا قیمت ها باید افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران ادامه داد: هم اکنون تولیدکننده ها قیمت هر کیلو تخم مرغ را درب مرغداری  30 هزار تومان می فروشند که با قیمت تعیین شده 5 هزار و 500 تومان فاصله دارد. در بازار نیز قیمت مصوب شانه دو کیلویی 80 هزار تومان است.

وی در آخر گفت: قیمت در بازار به زمان و مازاد تولید بستگی دارد. مرغداران در حال حاضر با ضرر تولید خود را می فروشند. اگر روند ضرر و زیان تداوم داشته باشد باعث می شود تولید خود را خارج کنند. قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ برای تولید کننده 48 هزار تومان است. آثار ضرر و زیان مرغداران سه ماه دیگر خود را نشان خواهد داد.

کدخبر: 797906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟