خبر ادامه مذاکرات برجام در خلیج فارس بورس امروز را مثبت کرد

به گزارش رکنا، بازار سرمایه پس از افت در روزهای اخیر بالاخره با رشد بیش از 2 هزار واحدی مواجه شد. بیشترین اثر مثبت بر بازار سهام امروز متعلق به برخی نمادهای معاملاتی شرکت‌ های پالایشی و پتروشیمی بود و در مقابل وضعیت برخی بانکی ها منفی شد، اما چرا در روزهای اخیر بورس با افت شاخص مواجه شد؟ آیا خبر مذاکرات برجامی در روند بورس امروز اثرگذار بود؟

بهنام صمدی کارشناس بورس

شروع مذاکرات در خلیج فارس بورس امروز را مثبت کرد

بهنام صمدی، کارشناس بازار سرمایه درخصوص روند منفی روزهای اخیر بازار بورس گفت: علت اصلی این است که بازار هنوز روند مذاکرات را نمی داند. امروز که خبرهای دقیقی در خصوص مذاکرات منتشر شد خودرویی ها و بانکی ها رشد کردند. قیمت دلار کاهش یافت. این نشان می دهد که شروع مذاکرات در خلیج فارس جدی شده است.

مساله دیگر که باعث افت بورس در روزهای اخیر شد قطعی دو روزه سامانه کارگزاری مفید بود که به بازار بسیار ضربه زد. کارگزاری مفید دارای رتبه اول معاملات ایران است. تعداد کاربران آنلاین این کارگزاری بسیار زیاد است. هر بار که قطع می شود، معاملات مختل می شود و باعث بی اعتمادی می شود. بازار هم در پی اتفاق مشابه ای که در سال 99 رخ داد، روند منفی را در پیش گرفت. اما به طور کلی امروز وضعیت بهتر بود.

این کارشناس بازار سرمایه در آخر گفت: به میزانی که اخبار قوی تر و موثق تری از مذاکرات به گوش برسد، روند بورس بهتر خواهد شد. خودرویی ها لیدر بازار محسوب می شوند و اخبار مذاکرات و واگذاری بلوک خودروسازان می تواند در افزایش و رشد این شرکت ها و دیگر نمادهای بازار موثر باشد.

کدخبر: 797255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟