مسکن ۶۵ درصد از هزینه‌های خانوار را به خود اختصاص داده است

به گزارش رکنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای مصوبات سران قوا در خصوص اجرای مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار مسکن گفت: در ستاد تنظیم بازار بحث و مقرر شد تا شهرداری در خدمت وزارت راه و شهرسازی بخشی از مشکلات مردم را در حوزه مسکن سامان بدهد. زیرا مسکن ۶۵ درصد از هزینه‌های خانوار را در تهران به خود اختصاص داده است.

به گزارش رکنا ، شهردار تهران در خصوص راهکارهای کوتاه‌مدت اجرای مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار مسکن اعلام کرد: برای تمدید خودکار یکساله اجاره داری در شهر تهران بنا شد تا شهرداری تهران در خصوص نظارت و پیوستگی برای اقدام مناسب برای دفاع از حق و حقوق موجران و مستاجران گام بردارد. همچنین در حوزه تملک نیز مقرر شده است تا با تسهیلات و مشوق‌هایی که وزارتخانه دارد بتوانیم در کوتاه مدت اقدام کنیم.

زاکانی در خصوص راهکارهای میان‌مدت نیز اعلام کرد: می‌توانیم در راستای ایجاد تسهیلات برای ساخت و ساز تهران اقدام داشته باشیم و در نهایت به عنوان راهکار بلندمدت نوسازی شهر تهران را در دستور کار قرار بدهیم.

شهردار تهران توضیح داد: توافقات خوبی شد و امیدوار هستیم تا در این مسیر که دغدغه دولت انقلابی سیزدهم است و بناست تا بار هزینه‌های مسکن را از سبد خانوار سبک کنند بتوانیم گام برداریم و در تشریک مساعی با وزارت راه و شهرسازی ساماندهی انجام بدهیم.

وی در خصوص برنامه‌های کلان شهرداری تهران برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت: در تهران ۴ هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و توافق شد تا برای هفته آینده جلسه مشترکی داشته باشیم و بتوانیم با مشوق‌هایی تاثیر گذار و همچنین تسهیلات گشایش جدی برای مردم تهران داشته باشیم. بناست کارگروه مقدماتی با وزارت راه تشکیل دهیم تا هم نوسازی شهری در بافت فرسوده الگوی جدیدی را برگزار کنیم و در خصوص نوسازی بافت فرسوده بتوانیم مشوق‌هایی را به مردم بدهیم که به نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

منبع : مهر

کدخبر: 795235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟