شاهین به 386 میلیون رسید؛ قیمت پراید به 206 !

به گزارش رکنا به نقل از اکو ایران ، بررسی قیمت ها در بازار خودرو از خیمه سنگین رکود حکایت می کند.

بازار خودرو این روزها حال و روز خوشی ندارد و به رغم روند صعودی نرخ ارز شاهد هستیم که خریداری در بازار خودرو دیده نمی شود و قیمت ها تنها روی کاغذ نوسان می کنند.

دلیل اصلی تبعیت نکردن بازار خودرو از بازار ارز را باید در انتظار متقاضیان خودرو برای برداشتن قفل از در ورود خودرو به کشور جست و جو کرد. طرف تقاضا با این دید که از سرگیری واردات خودرو سبب خواهد شد تا ریزش قیمت از بازار وارداتی ها آغاز شود و به تدریج کلان بازار خودرو را در بر بگیرد، چشم انتظار آیین نامه اجرایی واردات خودرو هستند. سیاست گذار خودرویی نیز به رغم تصویب کلیات طرح واردات خودرو به دلیل چالش تامین ارز مورد نیاز همچنان از انتشار آیین نامه واردات خودرو ممانعت می کند.

طرف تقاضا بعد از ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو توسط مجلس به دولت امیدوار شد که گره انتشار آیین نامه اجرایی برای واردات خودرو باز شود اما تاکید قانون یاد شده بر دست بالای بانک مرکزی برای تعیین منشا ارز مورد نیاز برای واردات خودرو و همچنین اولویت بندی برای واردات کالا از جمله خودرو توسط سیاست گذار پولی و بانکی به نوعی امیدها را ناامید کرد.

حال در این شرایط شاهد رشد کاغذی قیمت خودروها در بازار بدون مشتری هستیم. به نظر می رسد تا زمان تعیین تکلیف بحث واردات خودرو بازار همین روند را ادامه دهد.

بررسی ها نشان می دهد پراید 111 با قیمتی حدود 206 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود. کوییک R نیز با قیمتی نزدیک به 226 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارد. متقاضیان تیبا صندوقدار باید پیش از رفتن به بازار حساب خود را حدود 195 میلیون تومان شارژ کنند. بنابراین تیبا صندوقدار فاصله چندانی تا قله 200 میلیون تومانی ندارد و تداوم همین روند باعث خواهد شد این خودرو طی روزهای آینده وارد کانال 200 میلیون تومانی شود.

محصول نوبرانه سایپا یعنی شاهین با قیمتی حول و حوش 386 میلیون تومان در بازار حاضر است. فروشندگان ساینا معمولی برچسب 217 میلیون تومان را روی خودروی خود نصب کرده اند. به نظر می رسد سمند LX که وارد کانال 300 میلیون تومانی شده توانسته قیمت خود را در این کانال ثبیت کند و با قیمت حدود 304 میلیون تومان خرید و فروش می شود. خریداران پژو 206 تیپ دو برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حدود 306 میلیون تومان پرداخت کنند و دنا معمولی نیز ورود خود به کانال 400 میلیون تومانی را جشن گرفته و با قیمت 403 میلیون تومان در بازار حاضر است.  

کدخبر: 792032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟