افزایش قیمت بنزین و جمع آوری کارت سوخت آزاد صحت ندارد

به گزارش رکنا، جلیل سالاری در آیین رونمایی از اجرای آزمایشگاهی طرح بهنگام‌سازی فروش (بهنوش) در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی که عصر امروز در مرکز آموزش اندیشه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، افزود: جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌های عرضه صحت ندارد و دولت نیز هیچگونه برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین ندارد.

چالش و مشکلی در زمینه تامین سوخت در کشور وجود ندارد

وی با اشاره به اهمیت ورود دانش‌بنیان‌ها در پروژه‌های صنعت پالایش تاکید کرد: ضروری است، ظرفیت‌های بخش سرمایه‌گذاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر تجمیع شده و به اجرای کار و پروژه مبادرت کنند.

معاون وزیر نفت گفت: در این باره به شرکت‌های زیرمجموعه تکلیف کرده‌ایم تا در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنند و مقرر شده است تا حداقل ۵ قرارداد سالانه در این زمینه منعقد شود.

سالاری با بیان اینکه ذخیره سازی سوخت در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: چالش و مشکلی در زمینه تامین سوخت در کشور وجود ندارد و باتوجه به ذخیره سازی مطلوب صورت گرفته در شرایط فعلی، سوخت مایع موردنیاز حوزه نیروگاهی تامین می‌شود.

طرحی به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد

علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این مراسم گفت: به منظور اجرایی سازی بحث هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی اتاق‌های فکر متعددی شکل گرفت و نقطه نظرات مطرح و چالش‌ها بررسی و مطالعه شد.

وی افزود: اجرای این پروژه در دوسه‌سال گذشته مغفول مانده بود و برغم تمهیدات، وجود نیرو و مشاوره‌ها و تکنولوژی لازم، در ابتدای کار ادامه فرآیند میسر نبود و با ادامه این روند، نه تنها پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسید، بلکه هزینه هنگفتی را نیز تحمیل می‌کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر این که برای اجرای طرح بهنگام‌سازی فروش در هوشمندسازی عرضه سی‌ان‌جی در جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی از ایده‌ها و افکار نو بهره گرفته شد، بیان کرد: ما پیش از این با پروژه‌ای میلیاردی روبرو بودیم که اجرای آن در قالب طرح جدید به نفع اقتصاد و صنعت کشور تمام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در این طرح به مجوزهایی، چون تاکید بر داشتن معاینه فنی خودرو‌ها و تامین امنیت و مدیریت فروش از طریق ارتباطات الکترونیکی تاکید و تمرکز شده است.

نژادعلی تصریح کرد: این پروژه پس از تست‌های امنیتی و پدافندی در دو جایگاه در پایتخت به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و در صورت حصول نتیجه مثبت اجرای آن به سراسر کشور تسری خواهد یافت.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

کدخبر: 791536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟