سهمیه سوخت کامیونداران قابل قبول است و ادامه دارد

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: امروزه امکان عرضه و صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی و تأمین تجهیزات صنایع پالایشی در خارج از مرزهای کشور فراهم شده و در این زمینه اقدام‌های مؤثری انجام شده که به‌تدریج اطلاع‌رسانی خواهد شد.

60 تا 150 درصد تفاوت قیمت سوخت ایران با کشورهای همجوار

وی در پاسخ به خبرنگار رکنا مبنی بر مشکلات کامیونداران در حوزه تامین سوخت گفت: باتوجه به این که در داخل کشور قیمت سوخت تکلیفی است و باتوجه به نرخ تسعیر ارز و قیمت جهانی در برخی شرایط تفاوت قیمت سوخت در داخل نسبت به کشورهای همجوار، بین 60 تا بالای 150 درصد است. به لحاظ این که سیاست قیمتی را در سیستم نداریم، بنابراین باید سیاست عرضه در سیستم اجرا شود که به نوعی از قاچاق فرآورده جلوگیری شود. در این راستا طرح پیمایش زیر نظر دستگاه های متولی باید به صورت کامل اجرا شود.

سهمیه سوخت کامیونداران، سهمیه قابل قبولی است

سالاری درخصوص مشکل دیگر کامیونداران و اختصاص سهمیه سوخت براساس مسافت به خبرنگار رکنا گفت: سهمیه گازوئیل که به حوزه بخش حمل و نقل و ماشین های سنگین اختصاص یافته، سهمیه قابل قبولی است. براساس سیستمی که وجود دارد، سهمیه سوخت را به تناسب فصول در سطح جایگاه های کشور مدیریت می کنیم که به نوعی بتوانیم بخشی از موضوع قاچاق سوخت در کشور جلوگیری کنیم. لذا تداوم سهمیه سوخت کماکان انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال رکنا که بخشی از این سهمیه نزد جایگاه ها است، گفت: در طرح پیمایش که مجموعه دستگاه های مختلف متولی آن است پیگیری هایی در حال انجام است تا این طرح به صورت کامل انجام شود و از صدور حواله های جعلی جلوگیری شود. حتی در بعضی موارد حواله جعلی برای مجموعه ای که فعالیتی ندارد صادر می شود و سهمیه سوخت گرفته می شود. در حوزه کشاورزی نیز این اقدامات را انجام داده ایم. بخش های مختلف اعم از تراکتور و کمباین که مجهز به پلاک خوان هستند تا در سیستم ثبت نام کنند و بر این اساس که مجموعه ای فعال هستند، تامین سوخت شوند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: در بحث تامین سوخت چالشی در کشور وجود ندارد. صرفا این اقدامات در حوزه مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه است.

کدخبر: 780987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟