سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی کجا است؟ / وزارت کشور ورود کند !

سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی هنوز واریز نشده است. برخی از رانندگان اسنپ و تپسی که به صورت پورسانتی با این دو شرکت همکاری می‌کنند و با مشکل واریز سهمیه بنزین مواجه شده‌اند می گویند که حدود 4 ماه است سهمیه بنزین به کارت آنها واریز نشده است. مدیرعامل اسنپ می گوید واریز سهمیه بنزین به وزارت نفت و وزارت کشور مربوط است. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم می گوید این مساله را باید از وزارت کشور و سازمان های متولی پیگیری کرد. در این میان مشخص نیست مسئولیت دیرکرد سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی بر عهده چه کسی است ؟

به گزارش اقتصادی رکنا، محمد خلج قاسم آبادی، مدیرعامل اسنپ در خصوص تاخیر واریز سهمیه رانندگان تاکسی اینترنتی به خبرنگار رکنا گفت: ما فقط اسامی و میزان مسافت طی شده و عملکرد کاربران راننده خود را در سامانه snapp ثبت کرده و در نهایت این اطلاعات را به وزارت کشور می‌ دهیم که این وزارتخانه پس از بررسی، لیست اسامی را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌کند تا سهمیه بنزین واریز شود.

ما فقط موظف هستیم که پیمایش رانندگان را بر اساس عملکرد آنها برای سامانه وزارت کشور ارسال کنیم. مراحل صحت سنجی از این که آیا رانندگان لیست ما واقعی هستند و وجود دارند و یا مشکلی وجود نداشته باشد ، تا مراحل واریز سهمیه سوخت خارج از عهده شرکت ما است. آخرین اطلاعات نیز برای وزارت کشور ارسال شده است. این مساله باید از سمت وزارت کشور و وزارت نفت و دستگاه های صحت سنجی انجام شود و پس از آن سهمیه واریز می شود.

وی در آخر گفت: شرکت های اسنپ و تپ سی نه سهمیه را دریافت می کنند و نه پرداخت می کنند. شرکت ما در این خصوص به هیچ عنوان ذی نفع نیست. در واقع توزیع اعتبار سهمیه سوخت بر عهده این نهادهاست و اسنپ هیچ اعتبار یا سهمیه‌ سوختی دریافت و توزیع نمی‌کند.

چرا سهمیه بنزین رانندگان تپسی و اسنپ واریز نمی شود؟

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در این رابطه به خبرنگار رکنا گفت: شرکت‌های تاکسی اینترنتی سامانه‌ای دارند که در آن عملکرد رانندگان ثبت شده و به این عملکردها امتیاز داده می‌ شود. لیست اسامی همراه با میزان عملکرد و امتیاز رانندگان در نهایت در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد و وزاتخانه، براساس بررسی میزان عملکرد هر راننده، سهمیه بنزین را برای وی شارژ می‌کند.

به محض این که این اطلاعات به دست ما برسد سهمیه بنزین برای رانندگان واریز می شود. اطلاعات رانندگان ابتدا باید صحت سنجی شود و پس از آن برای شرکت ملی پخش ارسال می شود. باید تاخیر واریز سهمیه این رانندگان را از وزارت کشور و سازمان های متولی پیگیری کرد. وزارت نفت، هیچ دخل و تصرفی در میزان سهمیه اعتباری این رانندگان انجام نمی دهد و صرفا بر اساس اطلاعات تائید شده‌ای که این شرکت‌ها ازعملکرد رانندگان می‌دهند، سهمیه را واریز می‌کند. به محض این‌که اطلاعات فوق به شرکت نفت ارسال می‎‌شود، سهمیه بنزین حداکثر 48 ساعت بعد به کارت رانندگان واریز می‌شود.

افزایش قیمت بنزین را تکذیب می کنم

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درخصوص شایعه بنزین 14 هزار تومانی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فقط یک شرکت مجری، خدماتی بازرگانی است. به محض این که افزایش قیمت بنزین از طرف هیئت دولت و مجلس تصویب شود، به ما ابلاغ می شود. تا این لحظه هیچ مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین به ما ابلاغ نشده است و تا این لحظه افزایش قیمت بنزین را تکذیب می کنم. اگر هم قرار باشد قیمت بنزین افزایش یابد از سوی تصمیم گیران سه قوه اعلام خواهد شد.

کدخبر: 750297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟