اختلال در سامانه ثبت نام کارت سوخت المثنی / از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یا ناجا ؟

به گزارش اقتصادی رکنا، پس از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در روز چهارم آبان‌ماه سال جاری و رفع اختلالات ایجادشده در این سامانه، امکان ثبت درخواست کارت سوخت المثنی نیز با اختلال مواجه شد و تا روز هفتم آذرماه این امکان برای کسانی که به‌هردلیل کارت سوخت خود را از دست داده بودند، فراهم نبود.

در همان زمان، فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشت: با اقداماتی که صورت گرفته است، از صبح فردا (هشتم آذرماه) امکان ثبت‌نام متقاضیان صدور کارت سوخت المثنی مجدداً برقرار می‌شود.

با وجود گذشت یک‌هفته از این تاریخ، تماس‌های مردمی حاکی از این است که ثبت‌نام کارت سوخت المثنی هنوز با اختلال مواجه است. مخاطبان اعلام می‌کنند که در مراجعه به دفاتر پلیس 10+ به منظور ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی، به آنها اعلام می‌شود هنوز سامانه قطع است.

مشکل قطعی سامانه ثبت‌نام از طرف شرکت ملی پخش نیست

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به اینکه "چرا سامانه ثبت نام کارت سوخت المثنی با گذشت یک‌ هفته از اعلام راه‌اندازی مجدد این سامانه هنوز دچار اختلال است؟"، گفت: در روز هشتم آذرماه، وصل مجدد سامانه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفت و هم‌اکنون نیز اختلال گزارش شده از سوی مردم، از طرف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.

وی افزود: تمامی اقدامات مرتبط با برقراری سامانه از سوی شرکت ملی پخش انجام شده و اگر اختلالی در سامانه ثبت نام وجود دارد و قطعی سامانه در نقاطی از کشور از سوی مردم گزارش شده، این اختلال یا قطعی، مربوط به سامانه پلیس است و باید از سوی ناجا برای رفع این اختلال‌های پراکنده اقدام شود./تسنیم

کدخبر: 748168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟