قیمت گوشت اعلام شد

به گزارش اقتصادی رکنا، مجتبی عالی گفت: با توجه به افزایش روزمره قیمت نهاده دامی، نرخ تمام شده تولید مرتب در حال تغییر است. در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان و دام سنگین ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان است و به رغم آنکه وزارت جهاد نرخ هر کیلو دام سبک را ۶۲ هزار تومان و دام سنگین را ۹۵ هزار تومان اعلام کرده، اما این موضوع تاکنون اجرا نشده است.

عالی گفت: در حال حاضر دلالان تنها از بازار نفع می برند که با وجود مشکلات متعدد تولید، انباشت دام در واحدها و عدم اجرای سیاست های حمایتی آینده روشنی پیش روی تولید نیست.

این مقام مسئول گفت: با توجه به نرخ فعلی دام حداکثر قیمت گوشت باید با نرخ ۱۲۰ هزار تومان عرضه شود که متاسفانه به دلیل سودجویی دلالان و بازارگردانان گوشت با نرخ ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان عرضه می شود، در حالی که قیمت دام طی ماه های اخیر تغییری نداشته است.

عالی گفت: خرید حمایتی و صادرات دام هنوز عملیاتی نشده است، هر چند می تواند در کاهش انباشت دام و حمایت از دامداران اثر بگذارد.

به گفته او، با توجه به مشکلات تامین و کمبود نهاده های دامی، کشتار دام های مولد بی سر و صدا در حال انجام است چرا که دامداران راهی جز کشتار دام‌های خود ندارند. برآوردها حاکی از آن است که کشتار دام های مولد نسبت به قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است، هر چند آمار دقیقی را نمی توان اعلام کرد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در پایان گفت: گرچه صادرات دام‌ می‌تواند به نفع دامدار باشد، اما منجر به نوسان قیمت در بازار می شود که با این وجود صادرات باید مدیریت شده باشد تا یارانه به دست مصرف کننده برسد.

کدخبر: 745160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟